El TSJC critica la concentració de polítics a favor dels imputats pel 9-N
El tribunal català creu que les “estratègies de pressió” són un “atac” a la independència dels jutges


Al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) no li agraden les concentracions que s’estan celebrant avui a les portes del Palau de la Justícia en solidaritat amb els dirigents polítics imputats per la consulta del 9-N. Un miler de persones han anat avui a donar suport, entre crits d’“independència”, a la consellera d’Ensenyament Irene Rigau i a l’exvicepresidenta Joana Ortega. El TSJC considera que aquestes manifestacions són “un atac directe i sense pal·liatius a la independència judicial” i posa “en dubte un dels fonaments essencials de l’Estat Constitucional”.
“La Sala de Govern” del TSJC, diu la nota, “no pot quedar-se impassible quan constata que es convoquen manifestacions i concentracions a la porta del Palau de la Justícia amb l’objectiu de qüestionar la legitimitat dels jutges i a més pretendre influir en la seva presa de decisions”. En una nota difosa aquest dimarts a la tarda, mentre es produeix la declaració d’Ortega davant el jutge instructor del 9-N, la Sala de Govern creu que qüestionar la independència judicial és “inadmissible”. I encara més quan, afegeix, “respon a una estratègia afavorida, dissenyada i encapçalada per representants públics, alguns dels quals amb funcions de govern”.
El TSJC rebutja que es vinculin les seves decisions “a interessos polítics”. Aquestes acusacions, afegeix la nota, promouen “la desconfiança social”. Les “estratègies de pressió”, agrega, “constitueixen una negació de les bases de la nostra convivència política”.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
El archivo 468: la foto de Trump que el Departamento de Justicia publicó y luego borró de los papeles de Epstein
Raphinha, Lamine Yamal y Joan García resuelven al Barcelona
Un empleado del Palacio del Elíseo, detenido por robar 40.000 euros en vajilla
El Barça es infalible en Villarreal: victoria azulgrana y campeón de invierno en Liga
Lo más visto
- Los jueces del Tribunal Penal Internacional se rebelan ante las sanciones de Trump: “No hay que ceder”
- Manuel Bustos acepta seis meses de cárcel por cargar gastos privados a la Federación de Municipios
- Oona Chaplin: “Le conté a James Cameron que vivía en una cabaña en los árboles y que estaba iniciando un proyecto de permacultura con una amiga”
- Uno de los promotores de la señal V-16 de tráfico: “Es duro oír el testimonio de víctimas que han sufrido amputaciones al poner los triángulos”
- Fernando Blasco, matemático: “Ganar el Gordo es más difícil que encontrar un regalo escondido en un asiento del Bernabéu”





























































