Trias rebutja un cara a cara electoral amb Jaume Collboni
L’alcalde argumenta que no té previst un debat entre només dos candidats


L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, rebutja fer un cara a cara durant la campanya electoral amb el candidat del PSC, Jaume Collboni. El cap de llista socialista li va demanar per escrit un cara a cara fa uns dies. Però l’alcalde li ha contestat que no. Que “agraeix” i “valora l’oportunitat” però que “no té previst participar en un format de debat centrat únicament en dos candidats”.
Amb tot, Trias expressa al candidat socialista que comparteix “plenament la necessitat de confrontar idees i propostes” i recorda que al llarg de la campanya hi haurà “moltes oportunitats de fer-ho, tant en les trobades amb la premsa com, sobretot, en els diferents debats on ens trobarem amb la resta de candidats”.
L’equip de l’alcalde fa setmanes que argumenta que Trias només participarà en debats durant la campanya. Per ara l’alcalde encara no ha participat en cap dels debats de precampanya que s’han celebrat: ni en el que va organitzar l’informatiu digital Crític (on només van participar candidats d’esquerra), ni en el del passat cap de setmana a Nou Barris, on els integrants de la plataforma Nou Barris Cabrejada van sotmetre els candidats a preguntes sobre la realitat del districte més pobre de la ciutat.
En aquesta línia, Trias tampoc participarà en cap dels tres debats previstos per demà: ni en el del matí a la Universitat Pompeu Fabra, ni en els de la tarda al Consell de la Joventut i La Farinera, amb les associacions de veïns de l’entorn de Glòries.
Carta íntegre de Trias a Collboni
Benvolgut Jaume,
He rebut la teva atenta carta, a través de la qual em demanes mantenir un debat cara a cara durant la campanya electoral.
T’agraeixo i valoro l’oportunitat que m’ofereixes, però he de comunicar-te que no tinc previst participar en un format de debat centrat únicament en dos candidats.
De tota manera, vull fer-te palès que comparteixo plenament la necessitat de confrontar idees i propostes. Per això, com bé saps, al llarg de la campanya tindrem moltes oportunitats de fer-ho, tant en els encontres amb la premsa com, sobretot, en els diferents debats on ens trobarem amb la resta de candidats.
Quedo, com sempre, a la teva disposició per a qualsevol qüestió que em vulguis plantejar i et saludo ben cordialment.
Xavier Trias
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Cae un miembro del cartel de Sinaloa con un sueldo de 2.500 euros por no hablar de un alijo de 1.800 kilos de metanfetaminas
El tiempo se estabiliza con una jornada muy fría en la que se esperan temperaturas por debajo de -10 grados
Así será el sorteo de este miércoles de los octavos de final de la Copa del Rey: bombos y equipos
El mensaje de amor definitivo de La Oreja de Van Gogh a Amaia Montero: “Hay más melodías en esa cabeza que las que nadie pueda inventar en diez vidas”
Lo más visto
- Lotería del Niño de 2026 | El primer premio es para el 06703
- Trump asegura que si pierde las elecciones de mitad de mandato “buscarán una excusa” para destituirle
- Estados Unidos amenaza con tomar Groenlandia por la fuerza
- Así le hemos contado las noticias de Venezuela tras la detención de Maduro este 6 de enero de 2026
- La CIA recomendó dar el poder de Venezuela a Delcy Rodríguez ante el riesgo de que María Corina Machado no controlara el ejército




























































