Sis vegades Beethoven
L’OBC dedica un festival al geni amb els cinc concerts de piano i el ‘Triple concert’
Com a compositor, solista i famós improvisador, el piano va ser l’instrument rei de Ludwig van Beethoven. El genial compositor alemany va explorar les possibilitats tècniques i expressives del piano en el seu revolucionari cicle de 32 sonates, va potenciar el seu diàleg cambrístic amb altres instruments com el violí i el violoncel i, seguint el model de Wolfgang Amadeus Mozart, va convertir el concert per a piano i orquestra en el gènere favorit del públic. Les seves sis obres mestres en aquest terreny concertant —els cinc concerts per a piano i el Triple concert per a violí, violoncel i piano— tenen protagonisme absolut en el Festival Beethoven que l’OBC li dedica els dos propers caps de setmana.
La festa comença amb una proposta irresistible: escoltar en tres dies (10, 11 i 12 d’abril) a L’Auditori els cinc concerts de Beethoven amb el pianista austríac Rudolf Buchbinder com a solista i director. Un repte majúscul de Buchbinder que s’ha consagrat com un dels intèrprets de referència en aquest repertori i que visita grans auditoris europeus interpretant un cicle amb èxit.
De fet, Beethoven és un dels compositors fetitxe de Buchbinder, que ha centrat la seva carrera en la interpretació dels grans autors del classicisme vienès, amb especial predilecció per Joseph Haydn i el romanticisme germànic. La propera temporada Buchninder té previst tornar a Barcelona per actuar al Palau de la Música amb obres de Franz Schubert i Beethoven en el programa.
Beethoven
FESTIVAL BEETHOVEN
Cinc concerts per a piano (dies 10, 11, 12).
Triple concert (17, 18, 19)
L’Auditori, Barcelona
www.auditori.cat
No és la primera vegada que l’OBC ofereix aquest apassionant cicle de concerts amb un mateix intèrpret com a solista i director; ho va fer Christian Zacharias el 1999, abans de convertir-se en director de l’avui desaparegut Festival Mozart del conjunt simfònic barceloní. I, en diverses ocasions, Daniel Barenboim ha ofert a Barcelona memorables versions d’alguns d’aquests concerts en la seva doble condició de solista i director.
La immersió en el piano concertant de Beethoven es completarà el cap de setmana següent (17, 18 i 19 d’abril) amb la segona proposta. Sota la batuta de Pablo González, tres grans solistes pujaran a l’escenari de la Sala Pau Casals per interpretar el Triple concert: el violinista francès Renaud Capuçon, el jove violoncel·lista, també francès, Edgar Moreau, i la pianista georgiana Khatia Buniatishvili.
El Triple concert tancarà el Festival Beethoven amb magnificència, però compartirà el protagonisme amb dues partitures que fan referència a Dinamarca; l’esplèndida Simfonia núm. 2 de Carl Nielsen, i l’estrena de l’obra del compositor català Joan Albert Amargós En la solitud. Homenatge a Carl Nielsen, encàrrec del Consolat de Dinamarca per celebrar l’efemèride.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.