TMB cedeix el seu arxiu, amb documents del segle XIX, a l’Ajuntament
El material, revisat i seleccionat, es lliurarà a l'arxiu municipal
Una acció de 500 pessetes, amb el número 00801, emesa el 23 de març del 1922 per la Companyia General d'Autobusos de Barcelona és un dels milers de documents que formen la memòria del transport públic de Barcelona que ara han estat cedits per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a l'Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona (AMCB). 1.055 contenidors de documentació que fins ara custodiava l'empresa metropolitana que inclou material de les antigues empreses d'autobusos i tramvies de la ciutat que van ser absorbides per Transports de Barcelona. I també de les companyies del Gran Metro i la Transversal que als anys cinquanta del segle passat es van fusionar en la societat Ferrocarril Metropolità de Barcelona.
Documents, alguns dels quals tenen més d'un segle i mig d'antiguitat, que poden contribuir al coneixement de la xarxa de serveis i infraestructures de la ciutat i del seu creixement i desenvolupament urbà. Un arxiu que ha estat examinat, sanejat i classificat prèviament per tècnics de l'Arxiu Municipal i que serà traslladat a les dependències de l'AMCB, on investigadors, estudiosos i ciutadans el podran consultar.
Aquesta documentació inclou notificacions de tota mena, com una nota expedida a la Barcelona de la Guerra Civil de “Solicitud de pase de libre circulación” per al “compañero cartero” que demanen les “Milicias Antifascistas. Cuarteles Fermín Salvochea. 7º regimiento de Artillería Ligera (San Andrés)”, amb data 3 de gener del 1937 , al “Comité de Control de Tranvías”, i signat pel “Jefe Político”.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Tailandia y Camboya pactan el fin de unos choques que dejan un centenar de muertos y 700.000 desplazados
Loquillo presume de leyenda con un electrizante ‘show’ en el Roig Arena
Un ataque masivo ruso deja sin electricidad un tercio de Kiev en vísperas de la reunión entre Trump y Zelenski
El Govern abrirá cuatro oficinas de atención ciudadana en 2026 y otras cinco móviles
Lo más visto
- Acuerdo en Villamanín por el Gordo sin repartir: la comisión de fiestas cede más de dos millones por la paz del pueblo
- Junqueras avisa de que la recaudación del IRPF es “imprescindible” para negociar los presupuestos de Sánchez e Illa
- Maisa Hens, cantante: “Gracias al anuncio de El Almendro no tuve que volver a hacer un ‘casting”
- Timothy Morton, activista: “Estados Unidos es un gigantesco campo de concentración”
- El PP de Ayuso veta la comisión de investigación que pidió Más Madrid para el hospital de Torrejón




























































