_
_
_
_

Monty Python ‘sacsejarà’ el Liceu

Juan Diego Flórez, Plácido Domingo i John Malkovich, entre els atractius de la nova temporada del coliseu, en què hi haurà dues estrenes

Un moment de la representació de 'Benvenuto Cellini', que es podrà veure al Liceu.
Un moment de la representació de 'Benvenuto Cellini', que es podrà veure al Liceu.

Els nous aires artístics del Liceu es notaran la temporada 2015-2016, la primera amb Christina Scheppelmann com a directora artística del coliseu barceloní. Assumeix l'herència del seu antecessor al càrrec, Joan Matabosch, actual director artístic del Teatro Real, que va deixar programada bona part del nou curs, però amb serrells que han permès a Scheppelmann mostrar la seva personalitat en apostes com el debut de Juan Diego Flórez en el paper d'Edgardo de Lucia di Lammermoor i el rescat de Benvenuto Cellini, gran òpera d'Hector Berlioz, representada només una vegada al Liceu, el 1977, que tornarà en un divertit i transgressor muntatge de Terry Gilliam, de Monty Python, que va tenir una triomfal estrena a l'English National Opera.

Tres títols de Verdi regnen en una programació que combina rareses i òperes famoses i inclou les estrenes de Serse, de Händel, i Written on skin, de George Benjamin. La nova temporada, que s'inaugurarà el 7 d'octubre amb Nabucco, protagonitzat per Ambrogio Maestri, té un pressupost de 41,5 milions d'euros —davant dels 40,2 del curs passat— i oferirà 12 òperes, tres de les quals seran en versió de concert, amb un lleuger increment del nombre de funcions, que passen de 108 a 114.

“El nostre objectiu és seduir nous públics, enderrocar barreres i crear nous aficionats, i amb aquesta filosofia treballa tot el nou equip del teatre”, afirma Roger Guasch, director general del teatre. Per no restar protagonisme a les qüestions artístiques, Guasch va avançar que la setmana vinent presentaran una bateria de mesures que marquen un canvi radical en la política comercial del Liceu, amb un ventall més ampli de preus, abonaments i modalitats d'accés al teatre destinades a captar nous públics.

Riccardo Muti i Joyce di Donato, entre els noms amb ganxo

En la presentació de la temporada, Scheppelmann va destacar el muntatge de Benvenuto Cellini programat al novembre, sota la batuta de Josep Pons. “El públic podrà descobrir aquesta òpera de Berlioz en una producció excitant, transgressora i molt divertida de Terry Gilliam”, explica. També recomana amb passió l'última i fabulosa òpera del compositor britànic George Benjamin Written on skin (Escrit a la pell), estrenada a Ais de Provença el 2012.

“Serà l'estrena a Espanya, en versió semiescenificada, d'una de les millors òperes dels últims anys, exemple que l'òpera està viva”, comenta Scheppelmann. “A mi m'encanta l'òpera contemporània i hem de treballar per aconseguir que tingui més presència al futur”. Malgrat les bones intencions, va reconèixer que l'òpera que el Liceu va encarregar a Benet Casablancas i Rafael Argullol segueix sense tenir data d'estrena.

Scheppelmann vol estrènyer llaços amb els divos del moment i destaca la bona sintonia amb Juan Diego Flórez. “Per al teatre és molt important que Flórez hagi escollit el Liceu per debutar un paper tan important com Edgardo de Lucia di Lammermoor, de Donizetti, al costat de la soprano Elena Mosuc, en un muntatge del qual s'oferiran 14 funcions”. Així mateix, va destacar l'estrena d'una joia barroca de Händel, Serse, dirigida per Jean-Christoph Spinosi, i la possibilitat d'escoltar dos otellos, el de Verdi i el de Rossini amb els tenors Aleksandrr Antonenko i Gregory Kunde.

Plácido Domingo tornarà per celebrar els 50 anys del seu debut al Liceu amb un muntatge del tercer Verdi de la temporada, Simon Boccanegra, alternant-se en el paper estel·lar amb Leo Nucci. Hi haurà una gran oferta de concerts amb noms amb ganxo com Riccardo Muti, Joyce di Donato, Diana Damrau i una versió d'Egmont, de Beethoven, amb John Malkovich com a narrador.

La dansa obrirà la programació al setembre amb el retorn de l'English National Ballet, dirigit per Tamara Rojo, amb El llac dels cignes, i inclou com a segona i última proposta la visita de la Companyia Nacional de Dansa, dirigida per José Carlos Martínez, amb un homenatge a Granados.

L'estiu tindrà color puccinià amb 14 funcions de La bohème amb muntatge de Jonathan Miller. El teatre, que aposta pel sistema de lloguer i coproducció amb altres teatres per reduir costos, tancarà la temporada al juliol amb La flauta màgica, de Mozart en un muntatge de la Kömischeoper de Berlín amb estètica del cinema mut.

La programació infantil i familiar d'El Petit Liceu inclou dues estrenes, Ariakadabra, que combina màgia, il·lusionisme i òpera, i L’ocell prodigiós, una adaptació de L'ocell de foc, de Stravinski.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_