Uber busca acords per operar a Europa i promet molts llocs de treball
El president de l'aplicació de transport es reunirà amb la Comissió Europea dijous

Uber, la controvertida aplicació que posa en contacte conductors aficionats amb particulars, busca una forma amistosa de poder operar a les principals ciutats europees després de la tirallonga de problemes legals que li han anat sorgint. El president executiu de l'empresa, Travis Kalanick, va prometre aquest diumenge que l'activitat de la seva plataforma ajudarà a crear milers de llocs de treball a Europa i reduirà els embussos en ciutats com Madrid o Munic.
La companyia va deixar d'operar a Espanya el 31 de desembre per ordre d'un jutge, però també s'ha trobat amb frens de les autoritats d'altres països, com l'Alemanya i l'Índia, entre d'altres. "Volem que el 2015 sigui l'any en què establirem aliances amb noves ciutats europees", va dir Kalanick en una conferència a Munic sobre el disseny de la vida digital.
"Si podem trobar un marc legal que ho faci realitat, podem prometre llocs de treball i menys congestió. L'impacte que pot suposar per a les ciutats és enorme", va recalcar, i va arribar a parlar d'un guany de 50.000 llocs de treball per Europa.
Kalanick, que s'ha embarcat en una mena de gira europea per millorar la imatge de la companyia, molt criticada pels professionals del taxi, també es reunirà el 22 de gener amb responsables de la Comissió Europea.
A Uber se l'acusa a Espanya de facilitar que particulars sense llicència es dediquin al transport de viatgers i que, a més, afavoreixin l'economia submergida. Després del cessament de les operacions la nit de Cap d'Any, la plataforma busca conductors amb llicència per reprendre la seva activitat dins de la legalitat.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
El ruso Tugan Sokhiev, opuesto a la guerra de Ucrania, dirigirá el Concierto de Año Nuevo 2027
La Nochevieja se salda en Cataluña con 117 detenidos, 27 de ellos por violencia de género
Las movilizaciones en Irán registran el primer muerto en las protestas contra la inflación
Rusia acusa a Ucrania de matar a 24 civiles en un ataque con drones
Lo más visto
- El vestido de Cristina Pedroche en las Campanadas 2025: un traje hecho con sus anteriores estilismos y en recuerdo a las personas con cáncer
- Un petrolero perseguido por Estados Unidos en el Caribe pintó una bandera rusa en un intento de escape
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”
- Campanadas 2025, de Pedroche a José Mota: baratas, escasas y recicladas
- Jubilarse a los 66 años y 8 meses llega a su fin: la nueva edad de retiro de 2026




























































