_
_
_
_

Pedro Almódovar anuncia la seva nova pel·lícula: ‘Silencio’

El cineasta assegura que torna al cinema “de grans protagonistes femenines”

Gregorio Belinchón
Pedro Almodóvar, durant el rodatge del seu film anterior, 'Los amantes pasajeros'.
Pedro Almodóvar, durant el rodatge del seu film anterior, 'Los amantes pasajeros'.

Serà un retorn “al cinema de dones, de grans protagonistes femenines”. Un drama “que colpirà” l'espectador, la qual cosa emociona al seu autor. Pedro Almódovar va anunciar ahir en una entrevista a The Financial Times el títol del seu següent projecte: Silencio, com han confirmat a aquest diari fonts de la seva productora El Deseo. El drama es rodarà aquest any i el director està en aquests moments, amb guió definitiu, tancant el repartiment i localitzant el film.

Silencio ha estat batejada així “perquè és el principal element que guia les coses més terribles que passen a la protagonista principal”, segons Almodóvar. “Rodaré a l'abril”. Des d'El Deseo no volen avançar més dades sobre el repartiment o el guió. Mentre el cineasta prepara el film, a Londres ja ha començat el compte enrere de l'estrena del musical Mujeres al borde de un ataque de nervios, basat en la pel·lícula homònima del doblement guanyador de l'Oscar, i que és una versió del musical –amb noves cançons i nou repartiment- que es va estrenar amb poc èxit a Broadway el 2010. A Londres, al Playhouse Theatre, estarà en cartell del 12 de gener al 9 de maig, i ja han començat les representacions prèvies.

A l'entrevista a The Financial Times Almodóvar critica les polítiques cultural i social del Govern i assegura que li van oferir dirigir “amb total llibertat artística” Brokeback Mountain. “Vaig dubtar molt, i pensant sobre això, no sé si vaig encertar o no a rebutjar el projecte”. El cineasta assegura que li agrada molt la versió d'Ang Lee, “que va arribar tan lluny com va poder”, però la seva era una visió molt diferent. “I no me l'haurien permès, els productors”.

Amb Silencio, Almodóvar manté el ritme d'una pel·lícula nova cada dos o tres anys –des que el 1980 va estrenar el seu primer llarg, Pepi, Lucy, Bom y otras chicas del montón-, però canvia radicalment de registre del seu últim treball, Los amantes pasajeros, una comèdia eixelebrada que va recaptar més de 5 milions d'euros en la taquilla espanyola, segons dades de l'ICAA. Curiosament un altre dels grans del cinema mundial, Martin Scorsese, també planeja rodar aquest any una pel·lícula amb el mateix títol, Silence. En el cas del novaiorquès, és una adaptació de la novel·la de Shûsaku Endô, que descriu el viatge de dos jesuïtes (Andrew Garfield i Adam Driver) pel Japó del segle XVII a la recerca del seu mentor (Liam Neeson).

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Gregorio Belinchón
Es redactor de la sección de Cultura, especializado en cine. En el diario trabajó antes en Babelia, El Espectador y Tentaciones. Empezó en radios locales de Madrid, y ha colaborado en diversas publicaciones cinematográficas como Cinemanía o Academia. Es licenciado en Periodismo por la Universidad Complutense y Máster en Relaciones Internacionales.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_