La querella, un aval per a Mas
El polític que apuntava maneres de comptable d’empresa familiar s'ha convertit en màrtir

La decisió de la Fiscalia General de l’Estat de querellar-se contra Artur Mas de ben segur que ha estat acollida a la seu de Convergència destapant ampolles de cava. Mas, el polític metòdic que més aviat apuntava maneres de comptable d’empresa familiar, acaba de ser convertit en màrtir. I ja se sap que, en el catolicisme, el sacrifici per la fe obre les portes grans del cel i condueix directament a la santedat.
La determinació de la Fiscalia s’ha convertit paradoxalment en el principal actiu electoral de Mas. El president de la Generalitat que ha tingut el coratge de convocar la consulta del 9-N, que sorprenentment ha traspassat les línies vermelles de la legalitat —malgrat la prohibició—, s’ha trobat amb el premi inesperat de la querella. Potser al Govern central i particularment al PP li serà beneficiós, en el seu particular conreu de l’anticatalanisme, presentar-se davant l’electorat com el partit ferm que para els peus als sobiranistes catalans. En canvi, des de Catalunya, com deia recentment Joan B. Culla, sembla que als soterranis de La Moncloa una cèl·lula independentista treballi incansablement a favor de la secessió catalana.
La decisió del fiscal simplifica la refundació de Convergència. Quan un és perseguit per les seves idees, el fet de tenir la seu embargada pel cas Palau es poc rellevant. Fins i tot no importa gaire que el fundador del partit estigui immers en una investigació per frau fiscal. A partir de la querella, a la llista única del president només hi haurà homes justos que lluiten per la llibertat del seu poble. L’estultícia del Govern del PP ha batut el seu propi rècord.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Mickey Rourke niega estar detrás de la recaudación de fondos organizada por su equipo, preocupado por su situación: “Es humillante”
El asesor de Trump Stephen Miller justifica que EE UU se haga con Groenlandia: “Somos una superpotencia”
Sorteo de la Lotería del Niño: cómo, dónde y cuándo cobrar los premios
Comprobar Lotería del Niño 2026: consulte la lista de números premiados en el sorteo
Lo más visto
- Así le hemos contado las noticias de Venezuela tras la detención de Maduro este 5 de enero de 2026
- El PP defiende ahora que “hay dudas sobre si se ha infringido el Derecho Internacional” en Venezuela
- El abogado que logró la liberación de Julian Assange por el caso Wikileaks representará a Maduro en el juicio por narcoterrorismo en Nueva York
- Un juez de 92 años nombrado por Clinton se encargará del juicio a Maduro en Nueva York
- Xi Jinping se pronuncia de forma velada sobre Venezuela: “Las prácticas de intimidación hegemónica afectan gravemente al orden internacional”




























































