Alejandro Font de Mora, nou president de les Corts Valencianes
El substitut de Juan Cotino ha estat escollit en segona votació perquè en la primera no ha obtingut la majoria absoluta necessària

El fins ara vicepresident primer de les Corts Valencianes, Alejandro Font de Mora, ha estat escollit aquest dimecres president de la Cambra autonòmica, en substitució de Juan Cotino, en segona votació, ja que en la primera no ha obtingut la majoria absoluta necessària perquè es confirmés la seva elecció.
El ple de les Corts ha començat sota la direcció del president en funcions, Alejandro Font de Mora, amb la votació secreta mitjançant la introducció de paperetes en una urna del nou president de la Cambra, el vuitè de la història.
El reglament de la Cambra estableix que es necessita majoria absoluta per triar el president. En cas que no s'obtingui, s'ha de repetir la votació i llavors resulta escollit qui obté un major nombre de vots. En la primera votació, la candidatura de Font de Mora ha obtingut 48 vots, ja que encara que el grup popular el formen 55 diputats, en aquest moment en faltaven sis (José Císcar, Alfonso Rus, Andrés Ballester, Maritina Hernández, Miguel Zaragozá i Marcos Zaragoza) i encara no ha pres possessió el diputat que substitueix Cotino. Els 42 diputats de l'oposició, davant l'absència de les socialistes Clara Tirado i Carmen Ninet, han votat en blanc.
Com que no s'ha aconseguit la majoria absoluta, ha calgut repetir la votació i el ple ha hagut d'aturar-se uns minuts per elaborar noves paperetes i repartir-les als diputats. En la segona votació s'ha repetit el mateix escrutini -48 vots a favor i 42 en blanc-, per la qual cosa Font de Mora ha quedat designat president de la Cambra per majoria.
L'elecció de Font de Mora ha estat seguida per la seva família i per un autobús amb veïns de Vila-real (Castelló), promogut pel PP local, que s'ha traslladat fins al Parlament autonòmic per acompanyar el seu conveí. A la tribuna de convidats hi havia diverses autoritats, com el delegat del Govern espanyol, Serafín Castellano, o alguns expresidents de la Cambra autonòmica.
Els diputats d'Esquerra Unida duien adhesius a la roba amb la frase "No al copagament".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
El Madrid remonta 14 puntos para brindarle una victoria a Sergio Llull en su partido 1.200 con la camiseta blanca
Margarita Maza Parada, la mujer liberal y consejera política que impulsó el triunfo de la República
La Marina repatria a México los cuerpos de las víctimas del accidente aéreo en Texas
Detenido en Morelia un presunto implicado en el asesinato del líder de las autodefensas Hipólito Mora
Lo más visto
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas
- Trump avisa de que está preparado para atacar Irán si sigue la represión de las protestas y Teherán amenaza con “caos en toda la región”
- Sergio Ramos lidera a un grupo de inversores para comprar el Sevilla
- Cuerpo anuncia que en enero se aprobará la norma que limita los intereses del crédito al consumo
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”





























































