_
_
_
_
Entrevista:ALBERTE PAGÁN | Cineasta | Luces

"As axudas non me servían"

Os filmes de Alberte Pagán (O Carballiño, 1965) transcorren en Nicaragua, Arxentina, Zimbaue ou o Sáhara. Pero nunca, até agora, contaron con subvención pública. "O tipo de axudas que había non se adaptaba ao que eu precisaba nin servían para o meu método de traballo", considera, "implicaban moito papeleo, moita burocracia, e darte de alta como autónomo".

O cinema de Pagán afástase da convención guión, produtora, actores, montador, estrea en sala, paso a deuvedé. "Funciono acumulando imaxes", relata, "ben sexan experimentais, documentais ou de ficción; o filme xorde despois, durante o tempo da a montaxe". Talvez por iso non lle resulta doado falar do seu proxecto en curso, adscrito á ficción e, por vez primeira, con subsidio procedente da Xunta. "Trátase dunha subvención a traballo entregado, non se entremete no proceso de creación da fita: cando rematas, páganche a axuda", explica. Esta caste de financiamento, habitual noutras cinematografías e axeitado para obras fóra do canon hexemónico, impide calquera interferencia externa no resultado final.

Más información
Cultura sen axuda

Recoñecido co Premio Román Gubern de ensaio cinematográfico por Bs. As. (2007) -no que trata a emigración galega en América- e con Tanyaradzwa (2009) -tres horas, pantalla dobre, rodada en Zimbaue- aínda nos circuítos preocupados polo outro cinema, o activo cineasta proxectará, o 5 e o 8 do outubro no Festival de Ourense, a peza Puílha 17 janeiro 2010 15:33 h. Con versos dun poeta saharaui e imaxes rexistradas nos campamentos de refuxiados de Tinduf (Alxeria) preparou Asahra Hurratun! [Sáhara libre!] e, amais, axiña porá a circular os 20 minutos Eclipse.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_