'Okupa' Laporta
Albert Vicens, exvicepresident del Barça, acostuma a recordar que la victòria de Laporta a les eleccions del 2003 va ser una anomalia del sistema. Laporta difícilment hauria estat president blaugrana sense Gaspart, de la mateixa manera que el triomf de Rosell s'explica a partir de Laporta. La gestió de Gaspart va ser tan dolenta que els socis van optar pel foc nou. El clima d'excitació viscut pel barcelonisme va condemnar la candidatura de Bassat, que aplegava el poder polític (Roca i Junyent), econòmic (Salvador Alemany) i esportiu (Guardiola), i afavorí l'alternativa regeneradora dels power point liderats per Laporta. L'elecció de Rosell significa d'alguna manera el triomf de la societat civil catalana i, per tant, la sensació des de l'oficialitat que les coses han tornat a lloc.
El laportisme no va tenir continuïtat perquè no s'estabilitzà com a grup social, com sosté Anton Maria Espadaler, i després de no poder optar a la reelecció, ara es presenta com a candidat a la Generalitat per Solidaritat Catalana. Tal com ja va passar amb el Barça, Laporta s'ofereix com a alternativa a la somnolència, a l'esgotament polític de Catalunya, a la terra cremada, i recupera el seu perfil de Braveheart, a fi de mobilitzar l'electorat independentista.
Tot i el seu passat com a líder d'Elefant Blau ?plataforma d'oposició a Núñez? i la seva militància en moviments vinculats a l'independentisme, l'actitud de Laporta ha provocat moltes interpretacions i el rebuig de l'establishment, que el considera un populista. Tinguin raó o no, els poders fàctics farien bé de no menystenir-lo si no volen que l'expresident del Barça irrompi en la política ?recuperant la terminologia de Vicenç? com l'okupa que ja va sorprendre el futbol.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Archivado En
Últimas noticias
Muere a los 55 años Vince Zampella, uno de los creadores del videojuego ‘Call of Duty’, al estrellarse con su Ferrari
Rescatados cuatro menores y un adulto tras quedar atrapados a cinco metros del suelo en una noria infantil de Navipark en Móstoles
Enrique Iglesias y Anna Kournikova son padres por cuarta vez
Seis hombres acusados de drogar y violar durante 13 años a la pareja de uno de ellos en Reino Unido
Lo más visto
- Lotería de Navidad 2025 | 79432, el primer premio de la Lotería de Navidad
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la pedrea con la lista de números premiados
- El Gobierno y Bildu acuerdan extender a 2026 la prohibición de desahuciar a personas vulnerables
- Europa presiona a Ucrania para que contenga el éxodo de jóvenes hacia los países vecinos
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia




























































