Aigua
Per compensar les notícies més terribles de l'actualitat, els mitjans esbomben frivolitats. L'altre dia vaig sentir parlar, per primera vegada, d'un moviment ecosexual que promou algunes mesures d'estalvi d'energia i d'ecologia domèstica aplicats a la vida quotidiana. La mesura més rellevant i que més identifica aquest moviment proposa que les parelles es dutxin plegades. D'aquesta manera s'estalvia aigua i es promou un frec a frec sexual molt saludable, diuen, per les persones implicades.
El moviment ecosexual no ha descobert la sopa d'all. La dutxa conjunta ha estat explotada per la indústria del porno fins a convertir-la en una de les fantasies més vulgars de la sexualitat indoor. Evidentment, entre el model de ficció i la realitat hi ha un abisme, i, en el moment de passar de la teoria a la pràctica, moltes parelles descobreixen que les dimensions de la dutxa que tenen a casa no permeten grans desplegaments gimnàstico-sensuals.
És una de les virtuts de la fantasia: provoca un eixamplament de l'espai que flexibilitza les idees. Les dimensions de la dutxa estàndard catalana limiten el catàleg de posicions possibles i si una parella decideix seguir els manaments dels ecosexòlegs haurà de recórrer als torns per ensabonar-se i esbandir-se.
Posats a frivolitzar sobre l'estalvi d'aigua, que ben aviat serà una necessitat més dramàtica que no còmica, potser convindria iniciar una campanya que relativitzi les virtuts de la higiene corporal. Els que hem brutejat tota la vida sabem que, de vegades, en fem un gra massa, i que la modernitat ha imposat uns costums de neteja massa exigents. De manera que, modificant una mica els preceptes ecosexuals, potser seria bo proposar que per estalviar aigua les parelles deixin de dutxar-se. Plegades, per descomptat.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Últimas noticias
Trump asegura que Venezuela le entregará hasta 50 millones de barriles de petróleo
El polvo dentro de los hogares en México es más tóxico que el del exterior y contiene metales pesados
Las autoridades estadounidenses retienen a una diputada de Morena con 800.000 pesos en efectivo
La Operación Frontera Norte detiene a 10.000 personas en menos de un año
Lo más visto
- Lotería del Niño de 2026 | El primer premio es para el 06703
- Estados Unidos amenaza con tomar Groenlandia por la fuerza
- Últimas noticias de Venezuela tras la detención de Maduro, en directo | Delcy Rodríguez sostiene que ningún agente externo gobierna Venezuela
- El abogado que logró la liberación de Julian Assange por el caso Wikileaks representará a Maduro en el juicio por narcoterrorismo en Nueva York
- Xi Jinping se pronuncia de forma velada sobre Venezuela: “Las prácticas de intimidación hegemónica afectan gravemente al orden internacional”




























































