The Cranberries, cap novetat: visca!
La banda irlandesa torna amb força i amb la mateixa sonoritat i energia

Després d’ajornar la seva gira d’estiu, The Cranberries ja són aquí. La banda irlandesa que va sacsejar el panorama europeu de mitjan dècada dels noranta del segle passat torna. De fet, no se n’ha anat mai, ha insistit a recuperar els seus èxits en diversos recopilatoris. Val a dir que The Cranberries va aportar un pop folk potent, com molts irlandesos, és clar, però amb un punt intencionadament obscur o inquietant que va arribar a una gran majoria de públic que necesitava visitar els paratges que ells oferien. Amb la banda de Limerick es podia viatjar per racons pop i d’altres més rock, o fins i tot fer un tomb per sonoritats metal. Els seus grans èxits —que van de Zombie a Imagination, Dreams o Linger, per citar-ne alguns— són una prova definitiva de la transversalitat d’estils de The Cranberries, que no abandonen en cap moment l’eco cèltic que se’ls suposa i se’ls demana. A més, la veu i el lideratge carismàtic de Dolores O’Riordan són més que una cirereta en aquesta banda.
THE CRANBERRIES
Sant Jordi Club
Dijous 4 d'octubre
Però la història de The Cranberries no és un camí de roses, ni de bon tros. L'any 2009 Dolores O’Riordan va anunciar el retorn de la banda amb una esperada gira de reunificació que els va fer voltar per escenaris dels Estats Units, Europa i l’Amèrica Llatina fins ben entrat el 2010.
Quedaria tot així? Doncs no, encara hi havia coses a dir. El febrer d’enguany es va posar a la venda un nou àlbum: Roses. Hi destaquen algunes cançons, com ara Tomorrow, Astral Projection o In it together. L’evolució estilística que es podria esperar no arriba. No hi ha cap novetat a The Cranberries, i és alguna cosa de la qual es poden alegrar els seus incondicionals. El disc gravat al Canadà és un volgut retorn al so primigeni de la banda, al folk amb intencions tel·lúriques de vegades, i més sovint amb designis pop.
Val a dir que el darrer disc dels irlandesos va ser el 2001 i portava per títol Wake up and Smell the Coffee, i que va ser el precursor (o el percutor?) de la separació de la banda. La hipòtesi més estesa del motiu de la ruptura era la que afirmava que Dolores O’Riordan volia volar sola.
De fet, ella és probablement l’ànima i el motiu de tots els motius que fan de The Cranberries una banda europea cabdal. Tot i no ser la vocalista inicial —i juntament amb els germans Hogan— és la seva veu profunda i singular l’element que fa identificable aquest grup. A més, el seu carisma en directe és més que evident. Però es deu a The Cranberries. La seva carrera en solitari (amb dos àlbums, el 2007 i el 2009) ha passat sense pena ni glòria, però ella està en forma. És de nou un bon moment per veure i escoltar The Cranberries en directe. Sonen com abans, quin descans!
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Al menos 13 muertos al descarrilar el Tren Interoceánico en Oaxaca
El nacionalista Albin Kurti, actual primer ministro de Kosovo, gana las elecciones con holgura
Al menos 13 muertos al descarrilar el Tren Interoceánico en Oaxaca
Kyrgios gana la falsa batalla de los sexos del tenis a Sabalenka en Dubái
Lo más visto
- Europa entra en estado de alerta ante la embestida estratégica de Trump
- ¿Qué pasa si uno solo de los ganadores del Gordo de Villamanín decide denunciar?
- Los grandes derrotados del Gordo de Navidad de Villamanín, 15 jóvenes de entre 18 y 25 años: “Hoy hemos perdido amigos”
- La larga sombra del hijo único: China paga con una crisis demográfica su mayor experimento social
- El giro del PP con Vox: de prometer no gobernar con la extrema derecha a normalizarlo tras el resultado en Extremadura




























































