El Mercat de Música Viva de Vic opta per la virtualitat
La cita, que arrenca el diumenge 13, oferirà els seus concerts cada dia des del seu web
Per primera vegada en els seus trenta-dos anys d’història, el Mercat de Música Viva de Vic viurà més a les pantalles que a les places i escenaris que tradicionalment li han donat fonament i l’han connotat com un mercat escampat per la ciutat. Atesa la situació epidemiològica actual, els seus responsables van decidir el maig passat que oferir la major part dels continguts virtualment era l’única opció viable, perquè, com assenyala Marc Lloret, el seu director, “ens calien uns mesos per organitzar un Mercat on els concerts havien de ser gravats per posar-los posteriorment a disposició del públic al web”. I així serà, començant pel concert inaugural de Maria Arnal i Marcel Bagés, que obrirà el certamen aquest diumenge. “El més important”, assenyala Lloret, “és que el que configura un mercat continuarà present: artistes amb nous projectes per presentar i un sector professional per intercanviar contactes, experiències i contractar actuacions”. El Mercat es desenvoluparà durant tota la setmana fins a la cloenda el dissabte 19.
Fent de la necessitat virtut, i atesa la incertesa respecte als desplaçaments internacionals, aquest any l’oferta és fonamentalment catalana, amb 40 concerts gravats que s’emetran en diferit des del web del Mercat entre dimarts i dissabte, a més d’un reduït complement d’actuacions presencials, 15 en total, que tindran lloc a quatre escenaris que funcionaran amb les limitacions sanitàries. “Els concerts gravats presentaran artistes amb nou disc i voluntat de girar l’any que ve en la seva presentació, mentre que els presencials oferiran artistes que no presenten novetats”, indica Lloret abans de puntualitzar que s’ha triat l’enregistrament i no l’streaming perquè “aquesta última opció encara no s’ha desenvolupat tecnològicament prou i hi ha moltes més garanties amb els enregistraments convencionals”.
Amb aquesta decisió, i considerant que la programació també s’ha rebaixat, el pressupost ha estat més petit que altres anys i, a més, permetrà al Mercat començar a desenvolupar eines d’ús en futures edicions. Tot l’apartat professional es verificarà per mitjà de la Xarxa, en una edició en què les acreditacions són gratuïtes. En l’oferta del Mercat es continua apostant per l’eclecticisme estilístic, donant espai a bandes de rock, com ara Mi Capitán, un grup de grups format per
artistes que pertanyen a bandes com Love of Lesbian o Egon Soda que, segons Gonçal Planas, el seu cantant i compositor, “a causa de la Covid-19 hem perdut com a banda uns 50 concerts i en el que queda d’any esperem fer-ne dos a tot estirar”. Per a Planas, un melòman que en la música ha fet de tot, mànager també, “l’streaming és un pedaç que no pot substituir ni concerts ni festivals”, i actuar al Mercat “és una manera de donar-nos a conèixer més enllà dels promotors, on gràcies a la nostra història com a membres i col·laboradors d’altres grups, ja som coneguts”.
També hi ha lloc per a propostes com la de Queralt Lahoz, “una cantant, que no cantaora”, precisa, que beu del flamenc i el porta a altres terrenys amb la intenció que “en la meva música hi hagi veritat, una bona veu i no només una performer, que és el que avui més sovinteja; vinc de la tradició, però no soc només tradició”.
Meritxell Neddermann, que reconeix que, atesa la seva proposta pop de tall intimista, no ha patit gaires cancel·lacions gràcies a les programacions que s’han activat en petit format després de l’aturada del confinament, és una altra de les perles del Mercat, que inclou concerts de Pau Vallvé, Renaldo & Clara, Blaumut, Las Migas, Dolo Beltrán, Koko Jean & The Tonics, Carles Viarnés, Nakani Kanté, Anna Andreu, els andalusos i inclassificables Califat ¾ o l’espectacle sobre Ennio Morricone, a càrrec de Carles Cases, amb l’Orquestra de Cambra de Vic.
Per a tots ells, com per al públic i l’organització, aquest serà un Mercat diferent, “però ens situa com un certamen que es pot adaptar perfectament a les situacions més adverses”, indica el seu director, parlant, esclar, darrere d’una mascareta.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.