‘Regreso a Hope Gap’, de l’anglès William Nicholson, triomfa al BCN Film Fest
La pel·lícula s'endú també el premi al millor actor per Josh O’Connor, mentre que Rosamund Pike guanya el de millor actriu per ‘Madame Curie’
La cinta Regreso a Hope Gap, del director i guionista britànic William Nicholson, ha estat guardonada aquest dijous amb el premi a la millor pel·lícula al IV Festival Internacional de Cinema de Barcelona – Sant Jordi (BCN Film Fest)–, que s'ha celebrat als cinemes Verdi de Barcelona entre el 25 de juny i el 2 de juliol, i ha estat també el primer festival de cinema “en viu” de Catalunya després de l'estat d'alarma. El jurat, format per l'actriu Mercedes Sampietro, el cantant Gerard Quintana i la directora de cinema Judith Colell, ha destacat l'obra de Nicholson “perquè és una intel·ligent i profunda reflexió sobre el conflicte d'una ruptura i el dolor d'una parella que fa molts anys que estan junts, en un relat de solitud, falta de lleialtat, desconfiança i por de la mort, subratllada per uns textos intel·ligents i poètics que expliquen perfectament la història”.
Bill Nighy i Annette Bening donen vida als protagonistes, un matrimoni gran que viuen junts al costat dels penya-segats de la costa anglesa al sud de Londres en una relació suposadament perfecta però, efectivament, esgotada. La visita del seu fill un cap de setmana l'aprofitarà l'Edward per dir-li a la Grace que vol trencar amb ella. Josh O’Connor, en el paper del fill, el Jamie, ha obtingut el premi al millor actor del festival. El de millor actriu ha estat per a Rosamund Pike, protagonista de Madame Curie, una pel·lícula dirigida per Marjane Satrapi.
El premi de la crítica ha estat per a la pel·lícula polonesa Corpus Christi, de Jan Comasa, que explica la transformació espiritual que experimenta un noi que viu en un centre de detenció juvenil. Aquest llargmetratge també ha obtingut el premi a la millor música, composta per Evgueni Galperine i Sacha Galperine. El millor guió ha estat el que ha escrit Shaunt Grant per a La verdadera historia de la banda de Kelly, una pel·lícula australiana basada en una història real i en la novel·la homònima.
En una edició molt especial per les condicions de seguretat que imposa la pandèmia de coronavirus, que ha reduït l'aforament de les sales a la meitat, l'assistència de més de 8.000 espectadors ha estat considerada un “èxit rotund” per la directora del festival, la periodista Conxita Casanovas. A més, el festival ha suposat pràcticament el retorn als cinemes a Barcelona amb títols que s'estrenaran oficialment a les cartelleres aquest estiu, com De Gaulle, Pinocho, ¡Que suene la música! o La lista de los deseos.
Casanovas ha destacat la importància de l'oferta del festival: “El públic ha confirmat la proposta que hem ofert”, ha declarat, “omplint les sales en una edició en què hem comptat amb la participació (presencial o virtual) de figures d'alt nivell internacional i que ha suposat nombroses sessions amb les entrades esgotades i col·loquis amb molt bona assistència. Hem recuperat l'ambient cinèfil amb els bons resultats d'aquesta quarta edició, la més complexa, però també la més estimulant. És un pas més en la consolidació d'un festival que ja és un referent cultural de la ciutat”.
El BCN Film Fest ha programat 44 pel·lícules, de les quals 16 han format part de la secció oficial i 12 han entrat a competició. Cal destacar que d'aquestes últimes, cinc les han dirigit dones. La propera edició, la cinquena, recuperarà les dates tradicionals del festival, que aquest any s'ha hagut d'ajornar per la crisi sanitària, i se celebrarà entre el 15 i el 23 d'abril, dia de Sant Jordi.
Cinesa reobre els seus primers cinemes a Catalunya
La companyia d'exhibició cinematogràfica Cinesa ha comunicat aquest dijous que obrirà dilluns les seves primeres sales després de l'episodi de coronavirus. Seran els multicines La Maquinista, a Barcelona, i Parc Vallès, a Terrassa, i ho farà sota estrictes mesures de seguretat. Durant les properes setmanes, l'empresa aposta per una cartellera formada per títols que estaven en projecció en el moment que es va aturar l'activitat, a mitjans de març, pel·lícules mítiques de la història del cinema i els films més demanats pels clients, a més de les estrenes previstes per a aquest estiu.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.