Mor als 82 anys Purita Campos, la dibuixant de ‘Esther y su mundo’
La il·lustradora barcelonina va treballar durant dècades per a l'editorial Bruguera

La dibuixant Purificació Campos Sánchez, Purita Campos, creadora de la sèrie Esther y su mundo, sobre una adolescent tímida, ha mort aquest dimecres als 82 anys. Campos, que va treballar a l'editorial Bruguera, va ser distingida el 2009 amb la Medalla al Mèrit de les Belles Arts, que concedeix el Ministeri de Cultura. Aquell mateix any, el Saló del Còmic de Barcelona va dedicar una exposició a la seva obra. El mateix certamen la va premiar el 2013. L'any següent, la il·lustradora va veure com Edicions B reeditava el seu cèlebre personatge.
Nascuda a Barcelona el 1937, Campos era filla de modista i va començar dibuixant figurins de moda. Estudiant de Belles Arts, als anys cinquanta va ser quan va arribar a l'editorial Bruguera i va començar a dibuixar en revistes per a noies com Dalia, Sissi o Blanca. Als anys setanta va arribar el seu èxit principal amb Esther, la versió espanyola de Patty's World, que es va mantenir fins al 1988 i va arribar a vendre 400.000 exemplars setmanals. Va ser el 1971 quan va començar a il·lustrar els guions de Philip Douglas per a la sèrie setmanal de Pattys's World de la revista anglesa Princess Tina.
Campos va explicar, amb motiu de la seva exposició al Saló del Còmic de Barcelona, alguns detalls del seu treball: la seva llibertat per crear i com intentava identificar-se amb les lectores d'Esther, una noia de 13 anys enamorada de Juanito, un noi ros a qui només semblava interessar-li el futbol. Els coneixements de Campos, des de nena, de la moda la van portar a incorporar les seves idees per decidir quina roba portava el personatge.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Estados Unidos ataca al Estado Islámico en Nigeria tras las amenazas de Trump por los asesinatos de cristianos
Se eleva a 10 el número de fallecidos al volcar un autobús en Veracruz
La Fiscalía de Ciudad de México confirma que el hombre asesinado en la Zona Rosa era El Panu, jefe de seguridad de Los Chapitos
Navitrans, una cena de navidad para personas LGBT+ en condición de calle y trabajadoras sexuales
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva




























































