_
_
_
_

El festival de Peralada tanca amb el 92% d’ocupació

L’esdeveniment portarà a Oman una de les seves produccions, l'òpera Madama Butterfly

Svetlana Zakharova en un dels ballets a Peralada.
Svetlana Zakharova en un dels ballets a Peralada.TOTI FERRER

El Festival de Peralada va tancar ahir l’edició del 2018 amb una ocupació del 92% i l'anunci que viatjarà a Oman per portar-hi una de les seves produccions, l'òpera Madama Butterfly. Un total de 26.500 espectadors han passat per l'auditori per assistir a diferents propostes, entre les quals han destacat estrenes com la del projecte de Sílvia Pérez Cruz i Marco Mezquida o creacions operístiques com Acis i Galatea de Haendel i, sobretot, La flauta màgica de Mozart.

En la primera edició sense la seva fundadora, Carmen Mateu —morta a començaments d'any—, la dansa ha tingut un pes específic amb tres espectacles que s'han vist per primera vegada a Espanya: Amore, amb Svetlana Zakharova; Giselle, del Ballet du Capitole, i Folia, de Mourad Merzouki. El festival ha estrenat a més dos nous espais amb la Finca Malaveïna, que va acollir un maridatge de vi i jazz, i una de les terrasses de l’Hotel Peralada Wine Spa & Golf, escenari d’El Bis, a càrrec de Xavier Sabata i la formació barroca Vespres d’Arnadí.

Les grans veus líriques es van concentrar el cap de setmana del 27, 28 i 29 de juliol amb la presència de Javier Camarena, Jonas Kaufmann i Plácido Domingo acompanyat d’Ermonela Jaho. Aquests dies, el públic internacional va arribar al 40 % de l'aforament, amb orígens tan diversos com França, Alemanya, Suïssa, el Regne Unit o Àustria.

El tenor Josep Bros ha rebut aquest any la Medalla d’Honor del Festival de Peralada en reconeixement a la seva relació amb aquesta cita, en la qual va debutar fa vint-i-cinc anys. La música més contemporània també va tenir el seu espai en el cartell amb noms com els de Rufus Wainwright, Carla Bruni o Carlos Santana.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_