La vaga de l’Auditori trasllada un concert al Palau de la Música
La clausura del cicle Ibercàmera es veu perjudicat per l'aturada dels treballadors
No és gens habitual que un concert de final de temporada d'un cicle de pes com és el del grup Ibercàmera hagi de traslladar-se de forma precipitada perquè es queda sense sala. Això és el que ha passat amb el concert que tancava el seu 33 temporada amb La consagració - amb obres de Beethoven, Tchaikovsky i Stravinsky i dirigit per Andrés Orozco- amb l'Orquestra Simfònica de Ràdio Frankfurt, que s'havia de realitzar a l'Auditori el proper 24 de maig i que s'ha traslladat al Palau de la Música per la jornada de vaga dels treballadors de l'Auditori, el qual va optar per cancel·lar el concert. Josep Maria Prat, president d'Ibercàmera, va puntualitzar que va rebre el comunicat de l'Auditori sobre l'aturada dels treballadors aquest dijous, encara que va admetre que feia una setmana que buscava una alternativa pels “rumors”.
Una aturada que té a veure amb la reivindicació laboral de la plantilla de l'Auditori sobre l'equiparació salarial amb la resta dels funcionaris municipals que ja han cobrat un increment salarial retardat de l'1%. Unes vagues programades —no han acabat— que han ocasionat la suspensió de l'activitat en l'Auditori en altres jornades anteriors i que estan a l'espera de resolució judicial sobre el conflicte.
“No hem fet càlculs dels danys i perjudicis del trasllat del concert perquè dependrà de les entrades que es retornin”, puntualitzava el president. La determinació sobre què són danys i perjudicis en un cas així dependrà, va afegir, de la “interpretació del contracte”, així que l'assumpte està en mans dels serveis jurídics de la promotora musical. De moment, el concert ha venut 1.800 entrades d'unes 2.100 localitats. Prat va lamentar que el contracte vigent amb l'Auditori li genera indefensió perquè s'afegeix als conflictes anteriors amb el bar i els acomodadors. Segons ell, uns inconvenients que no són imputables als gestors de l'equipament sinó a l'estructura jurídica que regeix a l'Auditori.
“No funciona i cal replantejar-la perquè és un conflicte a tots els nivells”, va manifestar. I afegeix que havia demanat al conseller de Cultura, Santi Vila, i a Jaume Collboni, regidor de Cultura, que es responsabilitzin de reformular aquesta estructura. El que vol dir Prat és que, en el fons, l'Auditori no té plena autonomia de gestió perquè en algunes qüestions, com és la resolució dels conflictes laborals, la decisió la pren l'Ajuntament: “Estan molt limitats perquè és un consorci en mans municipals”. Per a Prat la cancel·lació del concert hauria estat “una autèntica bomba” perquè hauria suposat una pèrdua aproximada de 180.000 euros a causa del pagament de la producció sense la corresponent venda de les entrades.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.