Els toros s’allunyen de la Monumental
L’empresa propietària no preveu "de moment" organitzar ni cedir el recinte per a la celebració de corrides

La plaça de toros Monumental de Barcelona no acollirà corrides temporalment segons ha informat en un comunicat la Federació d’Entitats Taurines de Catalunya (FETC).
El Grup Balañá, propietari del recinte, descarta “de moment” organitzar corrides ni com empresa titular ni en qualitat de cessió del establiment, com ja va succeir entre el 2007 i el 2011.
En el comunicat, la FETC explica que l’argument donat per Pedro Balañá respon tant a “consideracions jurídiques” com de caràcter “social i polític”.
D’aquesta manera l’empresa propietària trenca el silenci que perdurava des del passat 20 d’octubre, quan el Tribunal Constitucional anul·lava la llei catalana que prohibia les corrides de toros, al·legant que aquesta norma s’excedia de les competències merament regionals i envaïa les de l’Estat.
La FETC ha expressat la seva frustració davant la “falta de coratge” del Grup Balañá per agafar el toro per les banyes i afrontar repte d’obrir la Monumental, tot i rebre el “recolzament de la llei”. També ha lamentat que el “crispat i incert” escenari social i polític català convidi a la “prudència”, cedint en front el compromís que ja va expressar la pròpia alcaldessa, Ada Colau, de deixar sense “efectes pràctics” la sentència del TC.
Tot i l’actual postura d’explícita negació per part del propietaris, la FECT ha anunciat que es mantindrà ferma amb la seva voluntat de continuar celebrant corrides i s’ha mostrat convençuda que la “flama taurina” no cedirà davant els vents de “la intolerància i la manipulació”.
La Monumental era l’única plaça de Catalunya que mantenia la seva activitat taurina abans de la prohibició decretada per llei al Parlament. Inaugurada l’abril de 1914 i seu del museu taurí, durant el període de veto a les corrides va collir puntualment esdeveniment musicals i esportius.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Discurso a la nación: Trump exagera sus logros económicos y se olvida de Venezuela
Vicky Colbert, socióloga: “Si los niños son diferentes, la escuela tiene que adaptarse a ellos, y no al revés”
Arranca el Plan Veo: cómo se puede pedir esta ayuda para que las gafas de los niños sean gratis
Claves de una cumbre que decide el futuro de Ucrania y Europa: ¿por qué es tan importante?
Lo más visto
- La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
- El Supremo ordena al ex fiscal general el pago de la multa y la indemnización a la pareja de Ayuso que le impuso al condenarle
- El Gobierno de Mazón pagó 107 millones de euros más a Ribera Salud al aumentar su aportación por ciudadano
- Víctor Manuel, músico: “El capital tiene que rectificar, nunca pensé que fueran a ser tan voraces”
- Carlos Alcaraz y Ferrero rompen tras siete años: “Llegan tiempos de cambio para los dos”































































