La menor desapareguda a Barcelona ha deixat una carta
Els Mossos d'Esquadra apunten que la jove ha marxat voluntàriament de casa


Els Mossos segueixen buscant aquest dimarts Martina Alemany, una jove de 16 anys, que va desaparèixer ahir dilluns a Barcelona. La família va presentar una denúncia després de no saber-ne res des que va sortir de casa, a les set del matí, per anar a l'escola. Segons ha explicat la mare aquest matí en un programa de TV3, la menor va marxar voluntàriament i va deixar una carta, que han trobat a la bústia, explicant que se n'anava."Us estimo. Estigueu tranquils. He marxat. Estaré bé", diu la nota.
En el moment de la seva desaparició, la jove duia una jaqueta negra, uns pantalons roses i una motxilla. La policia demana als ciutadans que facin arribar qualsevol informació sobre la noia al 112. Els Mossos busquen la menor des d'ahir dilluns a les quatre de la tarda, quan els pares van presentar la denúncia. La policia catalana ha rebut diverses trucades de persones assegurant que han vist la jove en llocs com l'estació de Sants o a Santa Coloma de Gramenet. Després de revisar les càmeres, els Mossos fins ara no l'han pogut situar en cap d'aquests llocs, segons ha explicat l'intendent portaveu dels Mossos, Xavier Porcuna. També l'han buscat, sense èxit, al centre comercial de les Arenas, on acostuma a anar.
Porcuna ha assegura que ara com ara no hi ha cap element que faci diferent el cas de la Martina de la resta de denúncies de desaparició de menors, que en són cinc al dia de mitjana, i en la majoria dels casos els joves tornen voluntàriament a casa el mateix dia. La policia està pentinant les zones per on es mou habitualment.
També han fet arribar la imatge de la menor a totes les comissaries de Catalunya dels Mossos, així com a la Policia Nacional i a la Guàrdia Civil.
La policia catalana rep de mitjana 3.553 denúncies per desaparició l'any, d'aquestes el 41% són de menors d'entre 13 i 17 anys. El 48% dels desapareguts tornen voluntàriament, el 20% els troba la policia i la resta no torna perquè no ho vol. En casos comptats es tracta de desaparicions involuntàries, forçoses, de tipus criminal.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Del despliegue en el Caribe a la captura de Maduro: así fue la escalada militar que culminó con el ataque de Estados Unidos a Venezuela
Joan García, de principio a fin de un derbi para el Barça
Un excelso Joan García brilla y resiste ante el ruido de El Prat en el derbi
López Obrador carga contra el “prepotente atentado” a la soberanía de Venezuela y el “secuestro” de Maduro
Lo más visto
- Última hora del ataque de Estados Unidos a Venezuela, en directo | Trump asegura que Washington gobernará Venezuela hasta que haya “una transición segura”
- La Delta Force, la unidad de élite del ejército estadounidense que ha capturado a Maduro
- La lotería perdida y hallada de Villamanín
- La primera imagen de Maduro detenido y los bombardeos de Estados Unidos en Venezuela
- El ataque de EE UU en Venezuela abre una nueva época de intervenciones en América Latina




























































