El poema que ha indignat la policia i Llanos de Luna
La delegada del Govern a Catalunya demana per carta a Colau que retiri de la porta del complex de la Verneda uns versos que insulten els agents


L’Ajuntament de Barcelona ha retirat un cartell de la campanya “Barcelona poesia” situat davant de la comissaria de la Policia Nacional del complex de la Verneda. La retirada del cartell s’efectua després que la delegada del Govern de Catalunya, María Llanos de Luna, hagi enviat una carta a l’alcaldessa Ada Colau per sol·licitar que es retiri la publicitat, ja que hi apareixia un poema que no deixava el cos policial en bon lloc.
El poema en qüestió és de l’escriptor Charles Bukowski i es titula 4 polis. Alguns dels versos eren ofensius: “4 polis d’aspecte impecable / estan asseguts en una taula / mirant-me. / Suposo que jo / no tinc tan bona pinta / als seus ulls. / Per què no enviem aquests nois a morir / en alguna guerra? / Les seves mares no haurien / plorat més / de deu minuts”.
En la missiva enviada per Llanos de Luna, i a la qual ha tingut accés Europa Press, la delegada del Govern assegura que el poema és inadequat i la col·locació encara més, ja que estava instal·lat “on treballen servidors públics que, moltes vegades, arrisquen la vida per salvaguardar la seguretat, les llibertats i els drets de tota la societat”. Llanos assegura en la carta que els agents li han comunicat que el fet que s’hagi col·locat aquest poema davant del complex de la Verneda “és per ofendre’ls (als policies) de manera deliberada”. Llanos conclou la missiva demanant que es reubiqui el cartell.
Poc després de rebre la carta, l’Ajuntament ha optat per tapar el poema i traslladar-lo posteriorment a un altre emplaçament o retirar-lo. “Barcelona poesia” és una iniciativa de l’Ajuntament de la capital catalana que promou, del 4 al 10 de maig, activitats culturals al voltant de la poesia, com l’exhibició de poemes en cartells i la lectura de versos, entre d’altres.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información

Versos ‘trobats’ al carrer
Arxivat A
Últimas noticias
Parecen inocentadas: las 10 noticias reales más surrealistas de la última década
Muere el empresario Carles Vilarrubí, pilar de la creación de Catalunya Ràdio y exvicepresidente del Barça, a los 71 años
Brigitte Bardot, una vida en imágenes
Las familias de los cuatro desaparecidos en Indonesia piden mantener la búsqueda hasta hallarlos
Lo más visto
- Los grandes derrotados del Gordo de Navidad de Villamanín, 15 jóvenes de entre 18 y 25 años: “Hoy hemos perdido amigos”
- ¿Qué pasa si uno solo de los ganadores del Gordo de Villamanín decide denunciar?
- Europa entra en estado de alerta ante la embestida estratégica de Trump
- El alpinista Simone Moro sobrevive a un infarto a 5.000 metros y anuncia la creación de un servicio de rescate aéreo en el Karakoram de Pakistán
- Acuerdo en Villamanín por el Gordo sin repartir: la comisión de fiestas cede más de dos millones por la paz del pueblo




























































