Rajoy controlarà que el FLA no financiï la independència
L'interventor de la Generalitat haurà d'emetre un certificat mensual sobre l'execució del pressupost autonòmic
L'interventor de la Generalitat de Catalunya haurà d'emetre un certificat mensual sobre l'execució del pressupost autonòmic, deixant constància que les despeses que es van realitzant "no contravenen l'ordenament jurídic". L’Estat prestarà "l'empara necessària" als funcionaris "per a l'execució d'aquestes mesures", ha assegurat el ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro.
Aquesta és una de les condicions que el Govern espanyol imposa a Catalunya per rebre els 3.034 milions d'euros addicionals del repartiment del romanent del FLA aprovat el 2014, amb les quals vol assegurar que amb aquests diners no es paguen activitats irregulars ni il·legals. El desemborsament d'aquesta quantitat serà per trams i "en funció del compliment" de les condicions imposades a Catalunya.
L’Executiu central exigeix, a més, la connexió telemàtica de la Generalitat amb el punt general d'entrada de factures, creat aquest any i en el qual es registren les factures emeses per tots els proveïdors de totes les administracions públiques adherides. D'aquesta manera, podrà seguir el recorregut de la factura fins a assegurar-se realment que ha estat pagada amb aquests diners facilitats a la Generalitat.
Cristóbal Montoro ha assegurat que el Govern espanyol "no té intervinguts els comptes" de la Generalitat ni de cap altra administració i que el que vol és assegurar que es destinin a finalitats legals tots els euros públics.
Aquestes exigències a Catalunya es deuen a la qualificació a la baixa del deute català, a l'ocultació de 1.300 milions de dèficit del 2014, que s'han conegut ara, i a les declaracions d'alguns representants públics catalans, tant sobre un possible incompliment de la legalitat com del pagament de deutes a proveïdors.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Galán y Petro chocan ante el aumento de la tarifa de TransMilenio por la subida del salario mínimo
Trump alardea de su salud, pero sus propias declaraciones revelan elementos preocupantes
Los vecinos rebeldes de Montecarmelo no descansan en Navidad y presentan alegaciones al cantón de basuras del Ayuntamiento
Avalanchas que sepultan vidas
Lo más visto
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”
- Trump avisa de que está preparado para atacar Irán si sigue la represión de las protestas y Teherán amenaza con “caos en toda la región”
- Los cuatro puentes largos que hay en 2026 y el resto de festivos del calendario laboral
- Cuerpo anuncia que en enero se aprobará la norma que limita los intereses del crédito al consumo




























































