Talls de trànsit a la N-340 en protesta per la seva sinistralitat
Centenares de veïns bloquegen la circulació a Camarles


Centenars de veïns van tallar aquest dissabte durant més d'una hora la circulació de la N-340 a l'altura de Camarles (Baix Ebre) al crit de “Solucions, ja” i “No més morts”. Una mobilització que van escenificar els veïns tips pels índexs d'accidents que registra la carretera. En una de les seves setmanes més negres, quatre morts en 48 hores, la N-340 suscita tant rebuig com sinistralitat. Dibuixada fa dècades com a carretera nacional per unir Barcelona amb Cadis, l'alta densitat de vehicles diaris ha convertit el traçat en obsolet, denuncien els manifestants i defensa el RACC.
Els primers exigeixen que es desviïn els camions –del 26% al 33% del trànsit– per l'autopista, bonificant fins a un 50% el peatge, com es va fer a la N-II a Girona, per evitar l'increment d'accidents. Des del gener 13 persones han mort a la N-340. Una xifra que s'eleva a 17 si se sumen els xocs al seu tram nord, entre Tarragona i Barcelona. El gremi de transportistes de Tarragona es nega a pagar ni un cèntim extra si se'ls obliga a circular per vies de pagament.
El Ministeri de Foment ha convocat una reunió aquest dilluns per tractar d'aconseguir una solució al greuge, que, segons el delegat de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, requereix “actuació immediata”.
Al territori es confia poc en el fet que les solucions arribin amb agilitat. Des de l'any 2000 demanen el desdoblament de la carretera en una autovia de dos carrils per sentit, com el tram entre Tarragona i l'Hospitalet de l’Infant. El projecte ni tan sols està redactat.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Mueren un hijo menor y su padre intoxicados por humo en una vivienda de un pueblo de Palencia
Montero sobre la gestión sanitaria en Andalucía: “Moreno quiere coquetear con el copago”
El Papa lamenta en su mensaje de Navidad el sufrimiento de la población de Gaza
Las princesas Beatriz y Eugenia de York se unen a la Navidad real en Sandringham tras el año funesto de sus padres por el ‘caso Epstein’
Lo más visto
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- Juan Carlos Ferrero: “Más que dolor, siento pena; los finales siempre son tristes”
- Los ‘whatsapps’ de Mazón a Feijóo del día de la dana: “Un puto desastre va a ser esto presi”
- El líder groenlandés responde a Trump: “Groenlandia es nuestro país. Nuestras decisiones se toman aquí”
- La cúpula de Vox votó por unanimidad la destitución de Javier Ortega Smith




























































