El PP imposa la tramitació exprés de la reforma del Constitucional
Els populars rebutgen al Congrés el recurs de tots els altres grups de l'oposició

El PP ha fet valer la seva majoria absoluta per imposar al Congrés la tramitació exprés de la reforma del Tribunal Constitucional que busca fer front a Artur Mas. Tots els altres grups havien recorregut contra la qualificació de la proposició de llei del PP per entendre que el president del Congrés, Jesús Posada, s'havia excedit en les seves funcions per haver qualificat la iniciativa sense convocar la Mesa de la Cambra per facilitar la seva aprovació en el que queda de legislatura.
La Mesa i la Junta han rebutjat aquest dimarts el recurs, de manera que el text podrà tramitar-se ràpidament al ple perquè s'aprovi en aquesta legislatura. Tan ràpida com que anirà la setmana vinent a l'ordre del dia de Pressupostos, la qual cosa, segons l'oposició, no té precedents.
La reforma legal, que no té suport de cap altre grup parlamentari, permetrà que el Tribunal Constitucional promogui la suspensió dels responsables públics que no compleixin les seves sentències. És a dir, que si el president de la Generalitat promou la independència de Catalunya sense complir les resolucions del Constitucional aquest mateix tribunal podrà ordenar-ne la suspensió. Aquesta possibilitat està ara en mans dels tribunals ordinaris.
Segons el portaveu socialista, Antonio Hernando, "s'ha produït una fallida i un abús anunciat dels usos i costums del Congrés. Els reglaments estan per complir-los i protegir les minories, però l'única cosa que s'ha fet és arremetre contra tots els grups". El socialista va confirmar que portaran la reforma legal al Tribunal Constitucional.
Per Joan Coscubiela (Esquerra Plural), "el PP s'ha saltat les normes i ha donat un autocop amb la seva majoria absolutíssima".
L'oposició entén que es modifica l'estructura institucional i de funcionament del Constitucional sense acord, sense informes tècnics i de forma precipitada.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Crans-Montana, una generación marcada por el trauma: “Me siento culpable por no haber podido ayudar a más gente”
Japón se prepara para entrar en el mercado global de armas sorteando su Constitución antibelicista
La extrema derecha regresará a la Conferencia de Múnich tras criticar el vicepresidente de EE UU su exclusión
Más de 1,8 millones de becarios sin remuneración han cotizado ya a la Seguridad Social
Lo más visto
- Trump avisa de que está preparado para atacar Irán si sigue la represión de las protestas y Teherán amenaza con “caos en toda la región”
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas
- Sergio Ramos lidera a un grupo de inversores para comprar el Sevilla
- Cuerpo anuncia que en enero se aprobará la norma que limita los intereses del crédito al consumo
- El comandante Kapustin no estaba muerto: así fue el montaje del espionaje ucranio para engañar a Rusia




























































