_
_
_
_

Enlluernadora tècnica i il·lusió

Els millors ballarins de ballet del món brillen a la Gala d'Estrelles d'IBStage al Liceu

Una de les actuacions de la gala IBStage al Liceu.
Una de les actuacions de la gala IBStage al Liceu.Josep Guindo

El Gran Teatre del Liceu va ser l'escenari, divendres i dissabte a la nit, de dues gales brillants que van reunir els millors ballarins de ballet del món per executar els passos més famosos a dos del repertori clàssic. Estava previst que actués la gran ballarina russa, Natalia Osipova, però problemes burocràtics van impedir que volés a Barcelona. Amb les gales es posava punt final al curs internacional de dansa IBStage, que és la tercera vegada que se celebra a Barcelona. Els artífexs d'aquest certamen són Xiomara Reyes, Elías García i Leo Sorribes.

Les anteriors clausures es van celebrar a l'Auditori de Viladecans (2013) i als de Sant Cugat i Terrassa l'any passat. Aquesta vegada els participants en el curs de dansa trepitjaven el Liceu i l'emoció i l'entusiasme es palpaven en l'ambient. Les actuacions de les grans estrelles s'alternen amb senzilles coreografies interpretades pels alumnes de l'IBStage. Les intervencions dels més de cent aspirants a ballarins van estar marcades pel rigor tècnic. Van pecar de llargues, cosa que va fer que les gales perdessin certa agilitat en el seu desenvolupament.

Les sessions van començar amb la coreografia d'Elías García Herrero, Polonaise, amb música d'Anatoli Liàdov, en què van desfilar tots els participants de l'IBStage. El Liceu presentava una entrada important de públic que no va deixar d'aplaudir. Els “bravos” els va arrencar l'excel·lent ballarí rus Daniil Simkin, en l'actualitat solista de l'American Ballet. El seu solo Les Bourgeois amb coreografia de Ben Van Cauwenbergh i música de Jacques Brel van fer embogir el públic. Aquest virtuós intèrpret va tornar a brillar a El corsario. La subtil Julie Kent de l'American Ballet va ser un delicat cigne blanc amb Xander Parish. Oksana Skorik, primera solista del Teatre Mariïnski, va fer una magnífica exhibició de tècnica al Grand Pas Classique de Gsovsky amb Timur Askerov. Després de tanta tècnica, en ocasions marcada per la fredor en l'execució, el públic necessitava una interpretació amb cor, que va arribar de la mà de Lauren Cuthbertson, primera ballarina del Royal Ballet, que al costat de Xader Parish, del Mariïnski, va ballar amb una expressivitat emocionant l'intens pas a dos Manon, de Kenneth MacMillan. Una altra reina va ser Evgenia Obraztsova, primera ballarina del Teatre Bolxoi, que amb un impecable domini de la tècnica va hipnotitzar al públic en el pas a dos del Talismà de Petipa amb Denis Rodkin, també del Bolxoi. Marianela Núñez i Thiago Soares van fer una vital interpretació del pas a dos de Don Quixot. Al final de la gala, estrelles i alumnes van respondre emocionats als llargs i sonors aplaudiments del públic.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_