TVE acusa Cristina Puig de “vetar” entrevistats i “desdenyar” els tècnics
El president de RTVE assegura que l'acomiadament va tenir com a causa "reiterats actes d'indisciplina i desobediència"

Tres mesos després, la guerra entre Cristina Puig i TVE continua oberta. La periodista va denunciar que el seu acomiadament sobtat era degut a "motius ideològics", acusació que la televisió pública espanyola va despatxar assegurant que es tot es devia a qüestions de disciplina. Ahir el president de RTVE, José Antonio Sánchez, va concretar-ne els motius, i va assegurar que la presentadora d'El debat de La 1 va incórrer en "reiterats actes d'indisciplina i desobediència" que inclouen el "veto" a alguns entrevistats suggerits per la cadena i un tracte despectiu amb els companys.
"La senyora Puig s'ha negat a fer entrevistes fora del plató i ha mantingut, en diverses ocasions, una conducta inadequada cap al personal tècnic de RTVE, al qual ha tractat amb arrogància i menyspreu", assegura Sánchez per escrit, en resposta a una pregunta formulada pel diputat socialista al Congrés Germán Rodríguez. En la seva argumentació, el president de l'ens públic assegura que l'acomiadament està basat en les clàusules del contracte que la presentadora va signar el 2009.
La conducta de la periodista catalana, segons José Antonio Sánchez, va "contaminar el clima laboral de TVE de Catalunya", ja que, contínuament, assegura, s'enfrontava als seus superiors. "La treballadora es permetia el luxe de criticar l'empresa per la qual treballava i els seus superiors i companys davant de convidats i analistes de l'espai que ella mateixa presentava".
Sánchez ha valorat el substitut de Puig, Oriol Nolis, com un "periodista reconegut i personal de la casa".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Análisis de ajedrez | Gema de Ilinca en Sitges
Más de una treintena de carreteras están afectadas por el temporal, 12 de ellas cortadas
De la reinserción social a la dana, la IA o la cultura urbana: estas son algunas de las historias educativas más relevantes de 2025
La Audiencia de Valencia respalda el 80% de los recursos presentados a la jueza de la dana
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva





























































