_
_
_
_

El millor Temporada Alta “de la història” bat rècords

L'ocupació ha estat del 94% amb gairebé 54.000 assistents

El director del Temporada Alta, Salvador Sunyer, mostra dues revistes pornogràfiques per queixar-se que aquestes publicacions només paguen el 4% d'IVA i el teatre el 21%.
El director del Temporada Alta, Salvador Sunyer, mostra dues revistes pornogràfiques per queixar-se que aquestes publicacions només paguen el 4% d'IVA i el teatre el 21%.TANIA TAPIA (ACN)

El Temporada Alta 2014, el millor “de la història” segons el seu director, Salvador Sunyer, ha tornat a batre rècords. Les xifres superen les de totes les edicions anteriors amb una ocupació mitjana del 94,12% i un total de 53.961 assistents a les activitats i al centenar d'espectacles programats. A més s'ha fet ple en gairebé totes les representacions i hi ha hagut més teatre internacional i més presència de programadors que mai.

L'idil·li entre el públic i el festival de tardor de Catalunya és innegable i les xifres ho confirmen any rere any. Diverses raons són les que fan que en cada edició augmentin els assistents a les funcions programades en els dos mesos i mig de vida que dura el festival. “Primer, crec que és l'any que hem tingut més bona programació i això hi té molt a veure; segon, el festival està més arrelat que mai en tota la zona, en el sentit que ara, a més, va a diversos barris de Girona, no només al centre, i a poblacions de l'entorn”, ha assegurat Sunyer. Però segons ell, la tercera raó que suma i més important, “és que cada vegada ve més gent de fora, de l'àrea de Barcelona, també del sud de França, però també més professionals de tot el món”, inclòs el Japó.

El director del festival considera que a l'èxit d'aquesta XXIII edició, en la qual s'han programat 134 funcions, 14 més de les previstes, ha contribuït a part del la resposta del públic, “que és l'edició en la qual els espectacles programats han tingut un nivell més elevat, tant els que han vingut de fora com els que han estat producció del festival”. En aquest sentit ha destacat la presència d'espectacles de primera fila de l'escena europea i internacional, “tots els espectacles negres, com Macbeth o l'espectacle de Peter Brook, són els grans muntatges que hem vist aquí i dels que es poden veure per Europa i el món”. També s'ha felicitat per produccions pròpies com Terra Baixa, de Lluís Homar.

Entre les línies de futur del Temporada Alta del 2015 hi ha l'impuls de la fórmula de subseus del festival, com ja es fa des de fa algunes edicions amb èxit. Aquest any els escenaris escollits han estat Bescanó, Celrà, Banyoles, Sant Gregori i Perpinyà. El director ha avançat que l'any que ve no es programarà res a Barcelona, però no obstant això ha deixat oberta la possibilitat de fer-ho més endavant.

El Temporada Alta ha disposat en aquesta reeixida edició d'un pressupost de 2,8 milions d'euros, dels quals un 23,2% ha quedat cobert per la venda d'entrades, un 27,17% procedeix d'empreses privades i la resta es cobreix principalment amb un 21% d'aportació de la Generalitat i d'un 17,5% del Consistori gironí.

El director del festival ha insistit que influeix positivament en l'economia de la zona. En total, ha donat feina directa a 295 persones i a 150 més a través d'empreses subcontractades. A més, hi ha hagut 1.761 reserves d'habitacions d'hotel directament per al festival. En aquest sentit, han indicat que la fundació Esade elaborarà un informe que es donarà a conèixer quan estigui finalitzat, sobre l'impacte econòmic del festival.

Sunyer no ha deixat passar l'ocasió per criticar novament l'IVA cultural del 21% que aplica l'Estat espanyol. Així, ha apuntat que malgrat que reben de l'Estat una subvenció de 52.000 euros, realment és el festival qui “subvenciona” l'Estat, ja que del més de mig milió d'euros de recaptació de taquilla, més de 100.000 euros se'n van a Madrid en concepte de IVA. Per queixar-se de la situació no va dubtar a mostrar dues revistes pornogràfiques per denunciar que mentre aquestes publicacions paguen el 4% de IVA, el teatre paga el 21%.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_