_
_
_
_
CRÍTICA | DOS A LA CARTA
Opinión
Texto en el que el autor aboga por ideas y saca conclusiones basadas en su interpretación de hechos y datos

Enrogiment al poble

Javier Ocaña
Adrià Collado i Andoni Agirregomezkorta, en un fotograma de 'Dos a la carta'.
Adrià Collado i Andoni Agirregomezkorta, en un fotograma de 'Dos a la carta'.

Elogi del ruralisme, el poble com a paradís perdut, apoteosi del retorn a la infància. No són poques les produccions recents que s'han instal·lat en aquesta tessitura, sobretot comèdies europees, amb la francesa Benvinguts al nord com a referent, i aquí sembla voler arribar Dos a la carta, segon llargmetratge de ficció de Robert Bellsolà, que també l'escriu. Però el concepte de pel·lícula de Bellsolà està clarament esgotat des de fa temps: se suposa que, filmada en català i castellà, la versió que es va exhibir a la premsa era enterament en castellà, amb alguns dels protagonistes doblant-se a ells mateixos, i uns altres que per por davant el perill o per falta de temps no ho han fet, com Sergi López.

DOS A LA CARTA

Direcció: Robert Bellsolà.

Intèrprets: Adrià Collado, Andoni Agirregomezkorta, Carolina Bang, Melanie Olivares, Sergi López.

Gènere: comèdia. Espanya, 2014.

Durada: 83 minuts

Un disbarat vocal que, això sí, va d'acord amb una història l'humor de la qual no va més enllà del d'un mal episodi d'una mala sèrie de televisió setmanal, d'aquestes en què els guionistes han d'elaborar gags a l'excessiva velocitat que imposen els ritmes de la petita pantalla, i en què només se salva el treball fotogràfic de Martín González Damonte, que li atorga una imatge d'una qualitat molt per sobre de la resta d'apartats tècnics i narratius. Fins i tot fa l'efecte que ni tan sols els seus mateixos responsables confien gaire en el ganxo comercial del producte en si i han d'apel·lar a aspectes col·laterals, com per exemple anunciar en els crèdits inicials els cameos (Santi Millán, Joan Roca, Carlos Núñez...), una figura que, per definició, hauria de contenir la sorpresa i que aquí troba una nova i lamentable concepció per anticipació.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Javier Ocaña
Crítico de cine de EL PAÍS desde 2003. Profesor de cine para la Junta de Colegios Mayores de Madrid. Colaborador de 'Hoy por hoy', en la SER y de 'Historia de nuestro cine', en La2 de TVE. Autor de 'De Blancanieves a Kurosawa: La aventura de ver cine con los hijos'. Una vida disfrutando de las películas; media vida intentando desentrañar su arte.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_