El PSC, el PSOE i el 9-N
El socialisme espanyol desdibuixa la possibilitat de tenir perfil propi

La consulta alternativa del 9-N fa convergir el PSOE i el PP. Ambdues formacions estan d’acord en què ha de prevaldre el criteri de legalitat per damunt de tot. La presidenta d’Andalusia, Susana Díaz, deia ahir que calia defensar la llei i que no entenia què feia el PSC sense apuntar-se al carro governamental contra el 9-N.
Fa un parell de dies, el secretari d'Acció Política i Ciutadania política del PSOE, Patxi López, es mostrava també comprensiu amb el recurs del Govern central contra la consulta. Segons que deia López a Catalunya Ràdio, l’Executiu de Rajoy ha de recórrer al Tribunal Constitucional perquè la consulta ataca els fonaments d’igualtat constitucional. Juntament amb aquest raonament i sense parpellejar, opinava que la quota i el concert bascos no calia que fossin replantejats en un futur federalista: "Per què crear problemes on no n’hi ha?", es preguntava. Són privilegis que figuren a la Carta Magna. I per justificar-ho, López es remuntava a carlinades, “el dret foral i els temps històrics”.
Recórrer el 9-N és taponar una vàlvula d’escapament
Els de López són arguments que aprofundeixen en els blancs i els negres, als quals sembla que s’hagin abonat les principals forces polítiques. Recórrer el 9-N és taponar una vàlvula d’escapament. És una temeritat tancar files amb un Govern central que a més de no donar sortides polítiques, no se sap com administrarà aquesta eventual prohibició. Per no parlar de com deixa la malmesa família socialista catalana el tancament de files dels dos grans partits espanyols. El PSC veu alarmat com el PSOE desdibuixa la possibilitat de tenir perfil propi, es plega a fer seguidisme i es tanca les portes a mantenir mínimament el que havia estat viver socialista català.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Brooks Koepka, la primera gran estrella que deja LIV Golf
El exalcalde de Valencia Joan Ribó alega que no tenía competencias sobre la construcción, supuestamente irregular, de una piscina de Alboraya
El Estado más poblado de Australia endurece su ley de control de armas por el atentado antisemita de Sídney
Sánchez advierte a las tropas de que la amenaza de Putin a Europa no ha cesado
Lo más visto
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia
- El líder groenlandés responde a Trump: “Groenlandia es nuestro país. Nuestras decisiones se toman aquí”
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la lista de números premiados
- “¿Qué se siente al ser un fracaso?“: cómo la protagonista de ‘Showgirls’ superó la humillación y abrazó la película
- Trump anuncia la construcción de un nuevo tipo de buques de guerra que llevarán su nombre: “Serán los más grandes y poderosos de la historia”




























































