_
_
_
_
Luces

A poética sen fronteiras de Disque Danza e Factoría

Hai xa uns cantos anos que Olga Cameselle e Alfredo Rodríguez decidiron compartir canles de creación escénica desde os seus respectivos puntos de partida: a danza, ela; el, o teatro. Pioneira na profesionalización da danza en Galicia, Cameselle foi unha das fundadoras de Dobre Xiro, en 1996, e daquela compañía naceu, en 2003, Disque Danza; mentres que Rodríguez está á fronte de Factoría Teatro desde 1992. Bases, en todo caso, que estes creadores multifacéticos endexamais entenderon como excluíntes. O centro de formación A Artística, que xestionan en Vigo, é o seu lugar de traballo, de investigación e de punto de encontro físico dos equipos das compañías, agrupacións afeitas a mesturarse no escenario en coproducións que pulverizan as disciplinas: Castronós, O baile, Crónica de días enteiros, de noites enteiras e a recente Des-memoria-2, en cartel desde hoxe (22.00 horas) e durante esta fin de semana no Teatro Ensalle de Vigo.

"É unha evolución natural que nos leva a investigar unha linguaxe mestiza entre a danza e o teatro", revela a coreógrafa. O tándem Cameselle-Rodríguez estreou Des-memoria-2 como peza en movemento en Ferrol, e deixouna medrar na Galería Ad Hoc de Vigo co gallo da exposición Pintar e danzar, coa participación de Suso Fandiño, Nano 4814 e Jorge Perianes, entre outros artistas plásticos, o pasado verán.

No laboratorio

Durante este inverno, o dúo devolveuna ao laboratorio e realizou unha residencia artística no Teatro Ensalle, o campo de probas desta montaxe que fala os idiomas da danza e do teatro a través dun texto colectivo no que intervén o autor moañés Santiago Cortegoso (Premio Rafael Dieste 2009). "O texto e a teatralidade desenvólvense igual có movemento-danza: permútanse na acción escénica. Os movementos xestuais e formais aférranse á poética da danza, na que as imaxes se explican por si mesmas".

Ese todo no que tamén interveñen a escenografía, o vestiario dos deseñadores de La Canalla, colaboradores habituais, a música e a luz, converxe na cuestión senlleira da identidade, deconstruída desde o esquecemento e con moitas pingas de humor. "A partir do xogo de perder a memoria ou de desdebuxar as lembranzas, configuramos un puzzle onde os recordos reais, os inventados, os roubados e as preguntas sobre a memoria, constitúen o fío".

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_