_
_
_
_

Grans orquestres i un cicle d’òpera, apostes del Palau

Gardiner, Harding, Kaufmann i DiDonato, en la desfilada de batutes i veus estel·lars

 El director d'orquesta John Eliot Gardiner.
El director d'orquesta John Eliot Gardiner.

Grates sorpreses en la nova temporada del Palau. Les grans orquestres, amb una desfilada de directors i solistes de luxe, segueixen sent la marca del seu cicle estrella, Palau 100, però la gran oferta artística del temple modernista (ja hi ha 135 concerts programats) s'enriqueix amb la creació d'un cicle d'òperes amb cinc títols barrocs en concert o semiescenificats. Els directors John Eliot Gardiner, Daniel Harding, Riccardo Chailly i Antonio Pappano destaquen en un luxós planter amb veus i pianistes com Joyce DiDonato, Jonas Kaufmann, Philippe Jarousski, Grigori Sokolov i Lang Lang.

Després d'un any marcat per la pandèmia i amb el personal encara en ERTO parcial, el Palau afronta la temporada 2021-2022 amb il·lusió, però amb cautela davant de l'evolució sanitària. “Les entrades i abonaments ja estan a la venda, però no assignarem butaques fins al juliol o setembre, quan sapiguem l'aforament permès”, diu Joan Oller, director general del Palau, que espera recuperar l'aforament complet, ara al 70%.

La nova temporada s'afronta amb un pressupost de 1.100.000 euros i el lema Celebrem la vida. “Tot i que hem tancat el 2020 sense dèficit, estem encara en ERTO parcial i així seguirem per aconseguir l'equilibri pressupostari, afectat per la dràstica disminució d'ingressos per visites turístiques i lloguer de sala”, aclareix.

El cicle d'òpera independent busca atreure un públic nou. “Ja havíem ofert òperes de manera puntual a les temporades, però ara fem un pas més amb un cicle centrat en l'òpera barroca. I ens fa molta il·lusió apostar per dues òperes de Purcell tan emblemàtiques com King Arthur i The Fairy Queen; tant el marc com l'acústica del Palau és ideal per a l'òpera barroca”, creu Mercedes Conde, directora artística adjunta del Palau.

L'aposta per Purcell, pare de l'òpera barroca a Anglaterra, arribarà amb l'estrena al Palau del grup Vox Luminis, dirigit per Lionel Meunier, que oferiran les versions semiescenificades de King Arthur (amb l'actor Pere Arquillué de narrador) i The Fairy Queen.

El cicle es completa amb L’Orfeo de Monteverdi, amb el tenor Ian Bostridge i Fabio Biondi al capdavant d'Europa Galant, i dos títols de Händel: Radamisto, amb la veu de Philippe Jarousski, i Giulio Cesare, a càrrec de Forma Antiqva, formació fundada i liderada per Aaron Zapico, amb les veus de Christopher Lowrey i Carolyn Sampson.

El cicle Palau 100 (14 concerts) començarà el 30 de novembre amb la Simfònica de la Ràdio de Berlín, dirigida per Vladímir Jurowski. Brahms tindrà protagonisme amb la integral de les quatre simfonies en dues jornades consecutives, amb Harding i la Simfònica de la Ràdio de Suècia. I en dues cites d'altura, Gardiner dirigirà l'oratori La infancia de Cristo, de Berlioz, i un programa de barroc alemany (Bach, Schütz i Schein).

La desfilada de formacions convidades inclou, entre d'altres, Riccardo Chailly i la Filharmònica de la Scala i la tornada de Maria João Pires, al costat de la Simfònica Gulbenkian.

La mezzosoprano Joyce DiDonato inicia un projecte per explorar tots els seus registres musicals. També torna la parella liedística de luxe formada per Kaufmann i Diana Damrau, amb el pianista Helmuth Deutsch.

Atenció a les grans cites del cicle Palau Bach, amb els Gabrieli Consort & Players i Paul McCreesh, Philippe Herreweghe i el Collegium Vocale Gante.

El gran Sokolov i la seva única pupil·la, Alexandra Dovgan, de 14 anys, Igor Levit, Arcadi Volodos, Benjamin Grosvenor, Lang Lang, Ignasi Cambra i Daniel Ligorio actuaran al cicle Palau Piano. La presència de músics locals es dispara al cicle Palau Càmera, amb el trio format per Joan Enric Lluna, Lluís Claret i Josep Maria Colom, els pianistes Laia Masramon, Enrique Bagaría, Marc Heredia i Francisco Poyato, la soprano Marta Mathéu, el violinista Joel Bardolet i els quartets Casals, Quiroga, Gerhard i Cosmos.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_