_
_
_
_

La pel·lícula romanesa ‘Poppy Field’ s’endú el premi Talents del Festival D’A

‘Karen’, el primer llarg de ficció de María Pérez, obté el guardó Un impuls col·lectiu

Un fotograma de 'Poppy Field', guanyadora del premi Talents.
Un fotograma de 'Poppy Field', guanyadora del premi Talents.

La pel·lícula romanesa Poppy Field del director Eugen Jebeleanu ha guanyat el premi Talents, el principal del D’A Film Festival Barcelona, concedit a la millor pel·lícula de la secció del mateix nom i dotat amb 10.000 euros. Jebeleanu debuta com a director amb aquesta pel·lícula, que el jurat ha premiat “per proposar una absorbent immersió en una realitat asfixiant a través d'una narració precisa, unes interpretacions contundents i una direcció virtuosa”. La pel·lícula, basada en una història real, explica l'experiència d'un policia de Bucarest que amaga la seva homosexualitat i es veurà obligat a intervenir en l'assalt a una sala de cinema per part d'un grup homòfob i ultranacionalista durant la projecció d'una pel·lícula queer.

Más información
Pel·lícules diferents, amb segell d’autor
El cine independent se cita a Barcelona al D’A Film Festival

El jurat oficial de D’A 2021, format per Ania Jones (cofundadora de Bteam Pictures i de la productora Bteam Prods, responsables d'èxits com Las niñas), Jordi Costa (teòric i crític de cinema i cap d'exposicions del CCCB) i Carlos Marques-Marcet (director de films com 10.000 km i Els dies que vindran), ha concedit una menció a la pel·lícula italiana Queridos vecinos, dels germans Damiano i Fabio D’Innocenzo, de la qual ha destacat “el seu llenguatge formal arriscat i singular”. L'única pel·lícula espanyola a concurs en aquest apartat era Mía y Moi, òpera prima de Borja de la Vega, que s'estrenarà als cinemes el 21 de maig.

El premi Un Impuls Col·lectiu ha estat per a Karen, de María Pérez Sanz, “per la seva capacitat de fer alhora una pel·lícula sobre Karen Blixen i sobre l'estrella Christina Rosenvinge; una pel·lícula sobre l'èxit i el fracàs; sobre el record i allò fantasmagòric; i sobre el paisatge africà i extremeny”. La pel·lícula, el primer llarg de ficció de la directora, explica l'estada a Àfrica de la danesa Karen Blixen, que es va dedicar a la literatura sota el nom d'Isak Dinesen. El premi Un Impuls Col·lectiu està dotat amb la cessió de les instal·lacions i material tècnic de l'ECAM (Escola de cinema i de l'audiovisual de Madrid) per a la realització o postproducció de la següent pel·lícula de la directora guardonada.

Així mateix, el jurat ha concedit una menció especial a Ovella, d'un col·lectiu sorgit de l'ESCAC i format per Marc Puig Biel, Júlia Marcos Lázaro, Daria Molteni i Sergi Rubio González, “per l'originalitat de la proposta i el rigor a l'hora d'establir un to just i complex; i per la presència performàtica de Nao Albet i el treball col·laboratiu d'un grup de cineastes joves que es posen al servei de la pel·lícula per fer una obra summament adulta”. Es tracta d'una rondalla humanista ambientada a la Catalunya rural, amb tocs de teatre de l'absurd.

L'últim premi, el de la Crítica –concedit amb la col·laboració de l'Associació Catalana de la Crítica i l’Escriptura Cinematogràfica (ACCEC)– ha estat per a l'òpera prima de la joveníssima directora i actriu francesa Suzanne Lindon, Seize printemps. El jurat de la crítica, format per Carlos Balbuena, Maria Adell i Marta Armengou, ha premiat la pel·lícula “per plasmar un punt de vista femení i adolescent –i, per tant, absolutament inusual– d'una història mil vegades explicada, la del primer amor, amb una veu única i personal”.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_