Fernando Simón, Koeman, Pau Donés i polítics amb mascareta, els nous caganers
L’empresa de Torroella de Montgrí Caganer.com presenta una trentena de novetats del món polític, esportiu, artístic i de ficció


El metge epidemiòleg Fernando Simón, el jugador del FC Barcelona Ansu Fati, l’entrenador del club Ronald Koeman i el cantant de Jarabe de Palo recentment desaparegut, Pau Donés, s’han convertit en figures de caganer. L’empresa gironina Caganer.com, situada a Torroella de Montgrí (Baix Empordà) i amb una trajectòria de 28 anys, ha donat a conèixer aquest dimecres una trentena de noves figures de fang que un cop més converteixen personatges famosos en l’emblemàtica figura nadalenca.
El polític nord-americà Joe Biden; músics com Gene Simmons (Kiss), Angus Young (AC/DC) i Lemmy Kilmister (Motörhead); el pallaso Charlie Rivel i personatges ficticis com Pippi Langstrump, Lobezno, Miguel de la pel·lícula Coco, Maléfica i el Follet Tortuga, entre d’altres, s’afegeixen al nou llistat de la temporada. Encara en clau blaugrana, hi ha el caganer d’una de les futbolistes del Barça amb més anys al primer equip, Alexia Putellas. També han adaptat algunes de les seves figures a la covid-19 i han col·locat la mascareta a personatges polítics i del món internacional, com Pedro Sánchez, Angela Merkel, Emmanuel Macron, Donald Trump, Vladímir Putin, Boris Johnson i la reina Isabel II.
L’escultor d’aquesta empresa familiar artesanal, Marc Alós, ha explicat que és un any "complicat" per la pandèmia, però que confia en les fires que es puguin celebrar i en la venda en línia. “Ens hem centrat més en l’àmbit sanitari per la covid-19 i en l’esportiu, musical i cinèfil, ja que en política ja tenim creats molts personatges destacats”, ha detallat.
Caganer.com disposa d'unes 530 peces de figures de caganers. L’hivern passat les peces més venudes van ser les de la cantant Rosalía, els personatges de la sèrie de televisió La Casa de Papel i el polític Carles Puigdemont.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Las PAU extraordinarias de septiembre en Cataluña se avanzarán a julio en 2027
Cae una organización que enviaba camiones cargados de cocaína desde Marbella hasta varios países europeos
Manuel Bustos acepta seis meses de cárcel por cargar gastos privados a la Federación de Municipios
Visitar la Fontana de Trevi dejará de ser gratis para los turistas: costará dos euros a partir de febrero
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- Los hijos de Isak Andic negocian un acuerdo para pagar 27 millones a la pareja del empresario y cerrar el conflicto por el legado
- Irene Escolar: “Si la gente se droga es porque encuentra en ello una anestesia que necesita. Negarlo es absurdo”




























































