_
_
_
_

Mario Gas, Imma Colomer i Montse Guallar, en la temporada del Teatre Akadèmia

La sala barcelonina augmenta aforament i fa millores tecnològiques

L'equip artístic de 'L'home de la flor als llavis'
L'equip artístic de 'L'home de la flor als llavis'

El Teatre Akadèmia de Barcelona inclou 11 produccions a la seva programació de la temporada que s'obre dimecres amb l'obra Winnipeg, de Laura Martel, amb direcció de Norbert Martínez. La sala s'ha adaptat als temps de la covid amb un augment de l'aforament i millores tecnològiques. A la programació hi apareixen noms com Mario Gas, Imma Colomer, Àlex Casanovas i Montse Guallar.

Más información
Teatres, auditoris i cinemes de Barcelona i la seva àrea metropolitana amplien l’aforament al 70%
El teatre de proximitat aguanta la crisi

L'Akadèmia, un projecte de la Fundació Nando i Elsa Peretti, ha renovat tres anys més el seu director, Guido Torlonia, que va explicar ahir dilluns que han engegat una remodelació per ampliar la platea, que passarà de 70 a 100 butaques, disposades en una sala amb forma de teatre grec. Aquesta remodelació, que s'inaugurarà al novembre, inclou convertir l'Akadèmia en “un teatre més innovador en el vessant tècnic i tecnològic”. El teatre ha fet un esforç, segons va recalcar Torlonia, per reprogramar totes les produccions cancel·lades a conseqüència de la pandèmia.

En la programació hi figuren produccions externes a les quals dona suport el teatre, com la citada Winnipeg o Talking Heads, protagonitzada i dirigida per Imma Colomer, amb Lurdes Barba i Lina Lambert. A més, el teatre continuarà apostant per la producció pròpia amb dos grans textos: La Venus de les pells, de David Ives, dirigida pel mateix Torlonia; i L'olor eixordadora del blanc, dirigida per Moreno Bernardi, a partir de l'obra de Stefano Massini, que tracta sobre Van Gogh. I també tres altres produccions pròpies: L'home de la flor als llavis i..., una creació col·lectiva de Mario Gas, Àlex Casanovas, Montse Guallar i Xavier Ripoll a partir de l'obra homònima de Luigi Pirandello; i La nit i Radionit, dirigides per Bernardi a partir del seu estudi de l'obra de Bernard-Marie Koltès. També destaquen aquesta temporada Transbord, de Sebastià Portell, dirigit per Miquel Gorriz, que planteja temes com la transsexualitat, la identitat i el gènere i Per un sí o per un no, de Nathalie Sarraute, per Vintana Teatre.

Seguint la col·laboració amb Francesca Cappelletti, aquest any s'ha programat un cicle al voltant de la figura de la pintora caravaggista Artemisia Gentileschi. L'Akadèmia tancarà temporada el juny del 2021 celebrant el Dia de la Música amb la proposta de dansa i música Coreofonie.

La temporada passada, del setembre al març l'ocupació va ser del 90%, dotze punts més respecte a l'anterior; es van esgotar les entrades per a la meitat de les 111 funcions i es van incrementar un 20% els espectadors per funció.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_