La Filmoteca programa al setembre el cicle ajornat de Rohmer
Lluís Homar presentarà al llarg del mes una selecció de les seves pel·lícules preferides i es retran homenatges de Rosa Maria Sardà i Josep M. Benet i Jornet
Després del període de confinament dels equipaments culturals, la Filmoteca de Catalunya va reobrir les portes el 9 de juny primer amb cita prèvia i, des del dia 23, amb l'aforament reduït que marcaven les normes sanitàries. El centre de la Generalitat ha anat recuperant, en la mesura del possible, el ritme i després de no tancar durant el mes d'agost ha preparat per a la tornada del curs al setembre una programació tan rica com sempre i amb figures indiscutibles del setè art que es podran veure en quatre sessions diàries, de dimarts a diumenge.
“El confinament va impedir commemorar el centenari d'Éric Rohmer en les dates canòniques [el 21 de març va fer 100 anys del seu naixement], però no evitarà que recordem ara el degà de la Nouvelle Vague amb una revisió de la seva concepció multidisciplinària del cinema a partir dels seus coneguts treballs”, explica el director del centre Esteve Riambau.
Per això, entre els dies 1 i 25 de setembre s'han programat un bon nombre de treballs televisius relacionats amb alguns dels seus films de ficció “en què queda clara la seva creença que el cinema s'havia de nodrir de la resta de les arts, com la novel·la, la pintura, la poesia, la música i l'arquitectura”, afegeix Riambau.
El cicle també inclou el documental En compagnie d'Éric Rohmer, dirigit per una de les actrius més importants del seu univers, Marie Rivière, que retrata els tres últims anys del degà de la Nouvelle Vague.
El mes també recupera la tradicional Carta Blanca, en la qual un personatge destacat, no sempre cineasta o actor, escull algunes de les pel·lícules que més l'han marcat. En aquest cas sí. Es tracta de Lluís Homar, actor de cinema i teatre i ara director de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic. Entre les pel·lícules seleccionades: La mala educación, de Pedro Almodóvar, que va protagonitzar; però també pel·lícules com Rocco y sus hermanos, de Luchino Visconti; Ningú no és perfecte, de Billy Wilder (la pel·lícula que més li agrada, assegura); No tengas miedo, de Montxo Armendáriz, L'últim tango a París, de Bernardo Bertolucci, o Herois, de Pau Freixas. Homar parlarà al final del cicle, el dia 18, dels seus gustos cinèfils i dels secrets del seu ofici en una conversa amb Riambau.
Entre la programació, a més, hi haurà un homenatge al pianista del centre, Joan Pineda, que va morir al gener, autor de bandes sonores per a films com La muerte del escorpión, de Gonzalo Herralde, o Una familia decente, de Lluís Josep Comerón. Així mateix, es programarà un cicle en el qual s'il·lustrarà la relació que va tenir el filòsof Eugenio Trías amb el cinema, una de les seves passions i que considerava com “un microcosmos de totes les arts”.
I, com cada any, la Filmoteca presentarà la programació del Festival de Cinema Jueu, amb la seva vocació de recuperació de la memòria històrica, com evidencien cinc dels títols d'aquesta edició que posen en relleu la representació de la pèrdua i els traumes conjunturals generats per l'Holocaust.
La projecció d'Actrius, de Ventura Pons, servirà d'homenatge a Rosa M. Sardà i a Josep M. Benet i Jornet, que van morir durant el confinament.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.