_
_
_
_

Maria Rovira fa ballar el ‘Rèquiem’ de Mozart

La coreògrafa, que estrena al Centre Cultural de Terrassa, subratlla l'espiritualitat de la peça

La coreògrafa Maria Rovira.
La coreògrafa Maria Rovira.JOAN SÁNCHEZ

La cita amb la ballarina i coreògrafa Maria Rovira (Mataró, 1963) és en una prestigiosa escola de dansa del carrer Balmes de Barcelona, també seu de la Crea Dance Foundation, una iniciativa de finals del 2018 dels mecenes Sebastián i Lourdes Pascual i Marta Antich amb el propòsit de treballar per i per a la dansa. La seva primera iniciativa va ser posar en mans de Rovira la companyia de dansa que porta el nom de la fundació. La seva primera producció va ser Carmina Burana, que va obtenir un èxit rotund la temporada passada al Centre Cultural de Terrassa i que aquesta temporada farà una gira per importants teatres de la resta d'Espanya. Aquest cap de setmana volen repetir èxit al mateix lloc amb una nova i intensa coreografia sobre el Rèquiem, de Mozart (dissabte 20.00 i diumenge 18.00).

Maria Rovira és una dona valenta, a més de ser una de les nostres artistes més internacionals. Fa anys que treballa amb el Ballet Nacional de Cuba i ha estat coreògrafa convidada en companyies del Canadà, els EUA i Colòmbia, entre altres països. En l'actualitat viu un moment dolç en la seva carrera artística emparada per la fundació i amb la confiança de la direcció del Centre Cultural de Terrassa.

"Per al Rèquiem, igual que va passar amb Carmina Burana, actuen en directe l'Orquestra Simfònica del Vallès dirigida per Josep Prats, la Coral Cantiga i el Cor Montserrat d'Amics de les Arts”, explica Rovira. “Pel que fa als ballarins he reunit excel·lents intèrprets nacionals i internacionals". Entre ells cal destacar el magnífic ballarí cubà, Keyvin Martínez, que el públic recordarà perquè encarnava Carlos Acosta de jove a Yuli, la pel·lícula que Icíar Bollaín va rodar sobre la vida del genial intèrpret i en la qual Rovira va col·laborar.

“La meva intenció era convertir el Mercat en un teatre de l’estil del Sadler’s Wells londinenc. Hauria obert les portes no només a la dansa contemporània sinó també a la clàssica”

"En la coreografia del Rèquiem he volgut expressar els intensos sentiments de tristesa, mort, injustícia, pietat i amor que emanen de la partitura. És una peça molt espiritual, en què he utilitzat la meva experiència de quan vaig tenir un ictus. He reviscut el moment en què et sembla que el cos se separa de l'ànima. El treball coral és sobri i desprèn l'extrema malenconia que tenyeix la música de Mozart", explica Rovira amb una espurna d'entusiasme als ulls blaus.

El seu altre projecte és organitzar pròximament una Gala d'Estrelles per commemorar els 100 anys d'Alicia Alonso. En escena ballaran solistes del Ballet Nacional de Cuba que es troben a les files de les principals companyies internacionals i que interpretaran les principals peces del repertori clàssic, mentre que Maria Rovira crearà una coreografia contemporània en honor de la mítica ballarina cubana.

Rovira té una espina clavada al cor, ja que volia ser directora del Mercat de les Flors, després de Francesc Casadesús, però finalment va prosperar el projecte de l'actual directora, Àngels Margarit. "La meva intenció era convertir el Mercat en un teatre tipus el Sadler's Wells londinenc. Hauria obert les portes no només a la dansa contemporània sinó també a la clàssica”, explica. “Havia parlat amb nombrosos festivals internacionals en els quals he estat coreògrafa convidada, concretament l'American Dance Festival dels EUA i estaven disposats a convidar-hi un coreògraf català perquè creés una peça que després s'hauria estrenat al Mercat, però no va poder ser, llàstima".

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_