_
_
_
_

Una casa per als musicals

El Teatre Condal, sota la direcció de Daniel Anglès, vol convertir-se en una referència per a aquest gènere

Toni Polo Bettonica
Silvia Marsó a '24 horas de la vida de una mujer'.
Silvia Marsó a '24 horas de la vida de una mujer'.c. rosillo

“Els somnis tenen música”. Daniel Anglès ho té molt clar. A partir del setembre s'engegarà Onyric, un projecte del Grup Focus centrat en el musical que tindrà casa seva al teatre Condal, en ple Paral·lel de Barcelona. Grans títols, clàssics contemporanis, revivals... tot i més tindrà cabuda en aquesta aventura, que pretén ser referència del gènere i que s'inspira en el West End de Londres i en el Broadway novaiorquès. El Grup Focus pretén tancar la seva particular tetralogia teatral: el Romea, teatre de directors; el Goya, teatre d'actors; la Villarroel, teatre d'autors i, ara, el Condal, teatre de musicals. “Jo soc hiperactiu, així que el Condal també ho serà, per culpa meva”, va dir ahir Anglès, director, actor, coreògraf, enamorat del teatre musical, en la presentació del primer semestre de la temporada 2018-2019.

Onyric vol trencar idees preconcebudes i estirar els límits del gènere, fins a veure totes les coses que es poden englobar dins del gènere musical. Proposa un punt de vista contemporani; música en directe (fins i tot les paraules d'Anglès en la pomposa presentació a la premsa van estar acompanyades pel piano de Miquel Tejada); artistes internacionals de primer ordre (“Volem que igual que el Sant Jordi porta a Barcelona les grans figures de la cançó, el Condal aculli els grans musicals”); qualitat tècnica indiscutible (la inversió en aquest sentit ha estat “importantíssima”). Hi haurà produccions pròpies (almenys, una per semestre), coproduccions i obres de fora. “Està previst que també es creïn musicals per estrenar-se en espais més grans”, va avançar Anglès, i concerts, com el que oferirà Kerry Ellis el 8 d'octubre. Onyric fa realitat, a més, una obsessió d'Anglès: atreure nous públics. “Els nens s'enganxen al teatre gràcies a la música, que els impacta d'una manera brutal. Quants nens van conèixer el teatre amb Annie o amb Charlie i la fàbrica de xocolata…!”.

El Condal canviarà de cara. “Hi haurà un espai entre el vestíbul i el teatre obert a “propostes més íntimes, properes, còmplices, per a un grup d'uns 50 o 60 espectadors”, els que formin el Club Onyric. Des d'assistència a assajos o a col·loquis fins a sopars amb l'equip artístic per conèixer de primera mà la programació, passant per visites prèvies al backstage amb xerrada amb els actors inclosa, l'aficionat (en funció de la seva aportació econòmica) es pot convertir en un més de la família del musical.

Al setembre obrirà aquesta nova etapa Fun Home, millor musical del 2015. Al novembre aterrarà una versió en català de 24 horas de la vida de una mujer, adaptació de la novel·la de Stefan Zweig, amb Silvia Marsó, que ara és al Teatro Abadía de Madrid. Al desembre, tornen al Condal les 25 il·lusions del Mag Lari i tancarà el semestre Els dames del perpetu socors, obra de Lee Hall (creador de Billy Elliot) en “una divertida i transgressora producció pròpia”, en paraules d'Anglès, que avui mateix comença el càsting per contractar les sis protagonistes.

Tres milions de pressupost

El pressupost del primer any serà de tres milions d'euros, que inclouen dues produccions. Però el teatre fa tres anys que està de reformes, en els quals s'ha invertit gairebé un milió d'euros. A més, ja s'han adequat els llums i la sonorització i s'han canviat les 690 butaques, unes reformes que han costat 650.000 euros.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Toni Polo Bettonica
Es periodista de Cultura en la redacción de Cataluña y ha formado parte del equipo de Elpais.cat. Antes de llegar a EL PAÍS, trabajó en la sección de Cultura de Público en Barcelona, entre otros medios. Es fundador de la web de contenido teatral Recomana.cat. Es licenciado en Historia Contemporánea y Máster de Periodismo El País.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_