Gonzalo Pontón guanya el Nacional d’Assaig per una obra sobre la desigualtat
L'autor és guardonat "per la fluïdesa i l'erudició de la prosa i per la seva intel·ligent indagació en les arrels" de la temàtica, segons el jurat

Gonzalo Pontón ha obtingut el Premi Nacional d'Assaig 2017 per la seva obra La lucha por la desigualdad: una historia del mundo occidental en el siglo XVIII. El guardó, atorgat anualment pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, està dotat amb 20.000 euros. Es tracta de la seva primera obra, informa el ministeri en un comunicat.
L'assaig ha estat guardonat “per la fluïdesa i l'erudició de la prosa, per la seva intel·ligent indagació en les arrels de la desigualtat i pel seu tractament de la Il·lustració des d'una perspectiva nova i actual”, destaca el jurat.
Nascut a Barcelona el 1944, Pontón és llicenciat en Història Moderna i Contemporània per la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat tota la seva activitat laboral en el sector editorial. Va començar el 1964 a Ediciones Ariel i el 1976 va fundar Crítica, editorial que va rebre el Premi Nacional a la Millor Tasca Editorial Cultural el 2007, i de la qual ha estat conseller delegat fins que es va jubilar. El 2011 va fundar l'editorial Pasado & Presente, de la qual és president. A més, ha estat director del Gran Diccionari Enciclopèdic Grijalbo, conseller delegat del grup Grijalbo-Mondadori i director de l'àrea universitària del Grup Planeta, tal com recorda el document del ministeri.
El comunicat subratlla també que el premiat ha estat "president de la Cambra del Llibre de Catalunya (1994-1998), membre de la junta directiva del Gremi d'Editors de Catalunya, president de la comissió de comerç exterior de la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya i representant d'Espanya a la comissió 'Freedom to Publish' de la International Publishers Association".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
México pide ante la ONU una solución “pacífica, democrática y negociada” para la crisis en Venezuela
Colombia confirma el primer caso del virus influenza H3N2: qué es, cuáles son los síntomas y las recomendaciones sanitarias
Tren Suburbano Lechería-AIFA: cuándo se inaugura, horarios, rutas y estaciones
Sorteo Gordo de Navidad 2025: lo que hay que saber sobre los premios de la Lotería Nacional
Lo más visto
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la pedrea con la lista de números premiados
- Trump anuncia la construcción de un nuevo tipo de buques de guerra que llevarán su nombre: “Serán los más grandes y poderosos de la historia”
- El Gobierno y Bildu acuerdan extender a 2026 la prohibición de desahuciar a personas vulnerables
- Lotería de Navidad 2025 | 79432, el primer premio de la Lotería de Navidad




























































