_
_
_
_

L’imam de Ripoll transportava marroquins a Espanya de forma il·legal

Abdelbaki Es Satty va ser condemnat el 2002 a sis mesos de presó per ocultar un compatriota amb passaport fals en un cotxe

Jesús García Bueno
Habitatge d'Alcanar (Tarragona) on va morir Es Satty.
Habitatge d'Alcanar (Tarragona) on va morir Es Satty.Josep Lluis Sellart

L'historial delictiu de l'imam de Ripoll, presumpte cervell dels atemptats de Barcelona i Cambrils, ha sortit a flotació. Abdelbaki Es Satty va estar quatre anys a la presó (2010-2014) per intentar introduir 121 quilos d'haixix a Espanya. Abans del tràfic de drogues, Abdelbaki es va dedicar a introduir a Espanya marroquins en situació irregular. En un d'aquests trasllats, el 2002, va ser vist per les forces de seguretat i condemnat a sis mesos de presó per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers.

A les 19.45 hores del 26 de novembre del 2002, Abdelbaki va ser sorprès al port de Ceuta intentant accedir al transbordador amb destinació a Algesires. A l'interior del cotxe que conduïa -un Ford Scorpio que pertanyia a una tercera persona- va aparèixer un home, Abdelbaker L'Hadri. El futur imam de Ripoll "pretenia introduir-lo il·legalment a la península", segons consta a la sentència, dictada el 2003 i a la qual ha accedit EL PAÍS. L'Hadri, subratlla el jutge penal número 2 de Ceuta, "no tenia els permisos necessaris per arribar a Espanya" i "portava un passaport falsificat".

En el judici, Abdelbaki es va declarar insolvent. L'home va acceptar una pena de sis mesos de presó i el pagament d'una multa de 1.080 euros.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Jesús García Bueno
Periodista especializado en información judicial. Ha desarrollado su carrera en la redacción de Barcelona, donde ha cubierto escándalos de corrupción y el procés. Licenciado por la UAB, ha sido profesor universitario. Ha colaborado en el programa 'Salvados' y como investigador en el documental '800 metros' de Netflix, sobre los atentados del 17-A.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_