Els militants del PSC escolliran al secretari general del PSOE
Una comissió dels dos partits avaluarà el compliment dels acords

La comissió bilateral creada per revisar el protocol entre el PSOE i el PSC ha aconseguit aquest divendres un acord pel qual els militants del PSC podran participar en l'elecció en primàries dels candidats a la secretaria general del PSOE. Una comissió dels dos partits avaluarà el compliment dels acords.
Els responsables d'organització d'ambdues formacions determinaran el procediment perquè els socialistes catalans interessats a participar en el procés congressual del PSOE que es resoldrà entre maig i juny traslladin la seva voluntat d'incorporar-se a un cens específic. Com ja venen fent, els afiliats del PSC hauran de complir els mateixos requisits exigits als del PSOE.
No hi haurà més reunions de la comissió bilateral, creada al desembre després de la crisi oberta entre els dos partits germans pel vot en contra dels set diputats del PSC a la investidura de Mariano Rajoy, contravenint la resolució aprovada pel comitè federal del PSOE. La comissió està formada per sis membres, tres de cada partit. Per part del PSOE la integren el responsable d'Organització de la gestora, Mario Jiménez; l'eurodiputada Elena Valencià; i l'extremeny Francisco Fuentes (no ha pogut assistir a la reunió d'avui). Els representants del PSC són el secretari d'Organització, Salvador Illa; la diputada Meritxell Batet; i Antonio Balmón, alcalde de Cornellà.
La comissió bilateral traslladarà ara a les respectives adreces del PSOE i PSC una proposta d'acord relativa a la naturalesa política del projecte polític que comparteixen les dues organitzacions.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
El Senado cierra el año con otra sesión de alto voltaje por las ausencias de ministros y las acusaciones del PP a Zapatero
La Generalitat activa la alerta por riesgo de inundaciones en la zona norte de Barcelona
Las empresas creen que la desmotivación de los jóvenes influye más en el absentismo que las plantillas envejecidas
Dembélé y Aitana Bonmatí, ganadores del Premio The Best 2025 de la FIFA a los mejores jugadores del año
Lo más visto
- La UCO precipitó la detención del expresidente de la SEPI porque se percató de que lo seguían cuando iba a una cita con Leire Díez
- El rechazo de Francia y las dudas de último minuto de Italia amenazan con descarrilar la firma del acuerdo entre la UE y Mercosur
- La jueza de la dana declina citar a Sánchez porque no consta que estuviera informado “en tiempo real” por Mazón como Feijóo
- Un tercio de las personas LGTBI+ ha sido expulsado de su casa por su orientación o identidad
- La UE eleva la presión sobre Venezuela al prorrogar las sanciones al círculo de Maduro en plena escalada de Estados Unidos
































































