Turquia identifica l’autor de l’atemptat d’Istanbul
El ministre d'Exteriors assegura que ja coneixen la identitat de l'assassí

El Govern de Turquia ha informat públicament que ja ha identificat l'autor de l'atemptat que va assassinar 39 persones i en va ferir 69 en un club elitista d'Istanbul durant la nit de Cap d'Any. El ministre d'Exteriors, Mevlut Cavusoglu, ha assegurat durant una entrevista que ja coneixen la seva identitat, tot i que no n'ha revelat el nom. La policia ja ha detingut 16 persones suposadament relacionades amb l'atac.
L'Estat Islàmic (ISIS, en les seves sigles en anglès) va assumir dilluns l'autoria de l'atemptat i va amenaçar amb nous cops al país euroasiàtic, per les seves operacions militars al nord de Síria contra posicions del grup radical gihadista. Els clubs i bars nocturns de la principal ciutat turca romanen tancats per por de ser objectiu d'altres atacs.
La televisió estatal TRT va publicar dimarts una foto aparentment facilitada per les autoritats turques del passaport del suposat assassí. El passaport es va fer viral a les xarxes fins que el titular d'aquest document, des de la ciutat d'Oix, al Kirguistan, va fer una roda de premsa per negar qualsevol implicació i mostrar els segells d'entrada i sortida de Turquia que certifiquen que no era a Istanbul el 31 de desembre.
Una periodista de la cadena va haver d'explicar que potser el passaport era fals, tot i que la foto coincideix amb el vídeo selfie, també filtrat per les autoritats a mitjans estatals com l'agència Anatolia, del suposat assassí a la plaça de Taksim, filmat en dates desconegudes.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Lula manda un mensaje a la UE: “Sin coraje de la política, no será posible cerrar un acuerdo”
Estados Unidos intercepta un segundo buque petrolero frente a las costas de Venezuela
Jornada 17 de La Liga: horario y dónde ver los partidos
Los nuevos papeles de Jeffrey Epstein elevan la presión sobre el expresidente colombiano Andrés Pastrana
Lo más visto
- Uno de los promotores de la señal V-16 de tráfico: “Es duro oír el testimonio de víctimas que han sufrido amputaciones al poner los triángulos”
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- Cae una organización que enviaba camiones cargados de cocaína desde Marbella hasta varios países europeos
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes





























































