_
_
_
_

Cinc propostes teatrals a un euro i mig

El Dia de l'Autor de la SGAE permet anar a nou teatres de Catalunya pagant només el 10% de l'entrada. Us en recomanem cinc

Toni Polo Bettonica
'La desaparició de la Wendy'.
'La desaparició de la Wendy'.David Ruano

Molta gent es queixa que el teatre és car. Hi ha iniciatives que intenten conscienciar el públic del que val muntar una obra de teatre, com la taquilla inversa, en què cada espectador paga el que considera. Altres, més puntuals, com la del Dia de l'Autor de la SGAE i d'Adetca, pretenen impulsar el consum del teatre d’autors de casa, assegurar la presència de les seves obres a la cartellera, contribuir a la seva difusió i a l'apropament al públic i informar i sensibilitzar els espectadors sobre els drets d’autor. La Fundació de la SGAE paga el 90% de l’entrada i el públic es fa càrrec del 10% restant, els drets d’autor. La iniciativa dura dues setmanes, de l'1 al 15 de desembre en funcions concretes. A més de les que citem a continuació, també hi són La cantant calba al McDonalds, de Lluïsa Cunillé i Eugène Ionesco, a la Sala Trono de Tarragona; In Memoriam, de Marcos González Caballido i Ezra Moreno Escudero, al Teatre Aurora d'Igualada; Animales, de Pablo Vergne, a La Puntual de Barcelona; Pastorets Superestel, de Ricard Reguant i Toni Olivé, al Jove Teatre Regina de Barcelona; i El test, de Jordi Vallejo, a la Sala Muntaner de Barcelona.

‘El test’, Sala Muntaner

L’Hèctor i la Paula són un matrimoni amb problemes econòmics a El test. El Toni, un bon amic de la parella, els planteja el test de personalitat que ha elaborat la Berta, la seva companya, una mediàtica i coneguda psicòloga. Cal saber si la parella es conformaria rebent una petita fortuna ara mateix, o si s'esperaria deu anys per guanyar deu cops més. El plantejament, un test innocent, en teoria, destaparà els secrets dels protagonistes i els obligarà a posar preu als seus principis fins a prendre una decisió definitiva a les seves vides. Sergio Caballero, Dolo Beltran, Clàudia Costas i David Vert donen vida a les dues parelles, creades per Jordi Vallejo i sota la direcció de Cristina Clemente. La podeu veure al preu especial el dia 15 a la Sala Muntaner. Sala Muntaner, c/ Muntaner, 4 (Barcelona).

‘L’aposta’, Porta 4

Santiago Rusiñol, Aleix Bubés i Moisés Ramírez interpreten L'aposta, un text escrit i dirigit per Cristina Poch, alma mater de la companyia Poks. La sala i escola de teatre de Gràcia aposta per aquesta història d’enganys i venjances en què es mouen les manipulacions i l’ambició de tres homes per aconseguir els seus propòsits: el sexe, els diners, l’amor, la fama, la droga… Un autèntic thriller que, en situacions relativament extremes, farà que ens plantegem moltes coses de la vida. La podrem veure al preu especial els dies 10 i 15 de desembre. Porta 4, c/ de l'Esglèsia, 4 (Barcelona).

‘Flor de nit’, Almeria Teatre

Ve de gust traslladar-nos al Paral·lel de la Barcelona més canalla, més radical i més viva de la història, la dels anys previs a la Guerra Civil, una ciutat efervescent, que bullia en tots els sentits (polític, cultural, social...) i que vivia la nit en aquesta avinguda barcelonina, que era una referència a tot Europa, que “era Broadway”. És el que ens proposa la companyia Gataro a casa seva, l'Almeria Teatre, amb la reposició de Flor de nit, a partir del clàssic de Dagoll Dagom, amb música de Guinovart i text de Vázquez Montalbán. Un musical deliciós que ens narra un triangle amorós per reflectir-nos una època tan dura com apassionant de la nostra ciutat. La podem veure amb el preu especial el 8 i el 15 de desembre. Almeria Teatre, c/ Sant Lluís, 64 (Barcelona).

‘La rateta que escombrava l’escaleta’, SAT! Sant Andreu Teatre

Cal oferir una de les obres infantils que s'inclouen al Dia de l'Autor. El SAT!, un clàssic a Sant Andreu, ens porta un altre clàssic, La rateta que escombrava l'escaleta, un muntatge de teatre i titelles d'aquest personatge entranyable de la literatura infantil de vida ensopida i rutinària... fins que trobarà un llacet que, quan se'l posi, la canviarà de dalt a baix, fins al punt que tots s'enamoraran d'ella i s'hi voldran casar. La companyia Festuc Teatre ens presenta una versió adaptada per a nens a partir de dos anys i que actualitza els papers de cada personatge del conte per fer-los més empàtics i actuals. La podem veure al preu especial els dies 3 i 8 de desembre. SAT!, c/ Neopàtria, 54 (Barcelona).

‘La desaparició de la Wendy’, Sala Beckett

Benet i Jornet ha estat l'autor escollit per inaugurar la nova seu de la Sala Beckett, al Poblenou. No és casualitat, el Papitu és el gran mestre de la dramatúrgia catalana. La desaparició de la Wendy, que dirigeix Oriol Broggi, la va escriure el 1973 i és teatre dins del teatre: arrenca just quan una companyia està a punt de començar una representació infantil sobre Peter Pan i tot s'espatlla: els decorats no són els que s'esperaven, cal improvisar a corre-cuita, canviar l'argument... L'obra se centra en la figura d'un nen que decideix no créixer, malgrat totes les pressions que rebrà perquè deixi de fer el ximple i esdevingui, finalment, un home. La podem veure al preu especial els dies 8 i 15 de desembre. Sala Beckett, c/ Pere IV, 228-232 (Barcelona).

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Toni Polo Bettonica
Es periodista de Cultura en la redacción de Cataluña y ha formado parte del equipo de Elpais.cat. Antes de llegar a EL PAÍS, trabajó en la sección de Cultura de Público en Barcelona, entre otros medios. Es fundador de la web de contenido teatral Recomana.cat. Es licenciado en Historia Contemporánea y Máster de Periodismo El País.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_