Mor un ciclista iranià després d’una greu caiguda als Jocs Paralímpics
El ciclista va ser traslladat després de patir un accident mentre competia en la categoria C4-C5

El ciclista paralímpic iranià Bahman Golbarnezhad va morir dissabte després de patir un accident mentre competia als Jocs de Rio. Va ser traslladat a l'hospital de Rio de Janeiro després de veure's involucrat en un accident mentre competia en la prova de ciclisme en ruta de la categoria C4-C5, segons ha informat el Comitè Paralímpic Internacional (ICP). Bahman Golbarnezhad, de 48 anys, va rebre atenció mèdica en el lloc de l'accident i va ser traslladat d'urgència a un hospital a causa del seu estat de salut.
Golbarnezhad va patir una caiguda en el penúltim dia dels Jocs, després de sortir de la calçada. Mentre era traslladat a l'hospital de Rio de Janeiro, va sofrir una aturada cardíaca. L'ambulància es va desviar a l'hospital proper a Barra da Tijuca, on va morir poc després d'arribar-hi, segons un comunicat del Comitè Paralímpic Internacional. L'esportista va tenir l'accident quan la prova passava pel barri de Pontal, a la zona oest de Rio de Janeiro, quan encarava un descens a la primera volta de la carrera. L'últim dimecres, Golbarnezhad va participar en la prova contrarellotge de la mateixa categoria i va quedar catorzè.
El ciclista també va competir als Jocs Paralímpics de Londres 2012, informa la BBC. La mort de Golbarnezhad és la primera en un accident en els Jocs Olímpics o Paralímpics d'hivern o d'estiu des de la del ciclista danès Knud Enemark Jensen el 1960 als Jocs de Roma.
El Comitè Paralímpic Iranià ha emès un comunicat per informar de la defunció. "És molt difícil per a nosaltres anunciar aquesta trista notícia. Amb un immens dolor, hem de dir que Sarafraz Bahman Golbarnezhad, el campió del ciclisme iranià, ha mort després de tenir un accident mentre competia als Paralímpics de 2016".
El mort competia en la categoria C4-C5, en què participaven atletes amb alteracions severes de la funcionalitat d'alguna extremitat.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Estados Unidos ataca al Estado Islámico en Nigeria tras las amenazas de Trump por los asesinatos de cristianos
Se eleva a 10 el número de fallecidos al volcar un autobús en Veracruz
La Fiscalía de Ciudad de México confirma que el hombre asesinado en la Zona Rosa era El Panu, jefe de seguridad de Los Chapitos
Navitrans, una cena de navidad para personas LGBT+ en condición de calle y trabajadoras sexuales
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva




























































