_
_
_
_

Un musical a cop de claqué amb el segell de Coco Comín

La coreògrafa prepara 'Moustache’, amb uns números que es basen en aquest tipus de dansa

L'elenc del musical 'Moustache'.
L'elenc del musical 'Moustache'.LUIS TATO

El frenètic repicar dels ballarins de claqué es deixa sentir amb força a les aules de l'Escola de Dansa i Comèdia Musical de Coco Comín des de fa unes setmanes, on assaja la companyia que el 13 de desembre estrenarà Moustache: The rhythm musical al Teatre Apolo de Barcelona. A més de presentar una història en clau d'humor i plena de cançons, la incorporació del claqué en cada ball converteix l'espectacle, segons la coreògrafa, en el primer d'Espanya centrat en aquesta dansa. Coco Comín, que ha creat el text per a aquesta ocasió, ha assumit la direcció del musical: "Suposa la cristal·lització de tota una carrera i de tot el meu aprenentatge".

Amb una trajectòria de 22 produccions com a coreògrafa, Comín va explicar que "es tracta d'un musical trepidant, però amb una història amb suc". Ambientada en l'any 1900, Moustache mostra la vida dels treballadors d'una companyia que executa funcions en un music hall homònim i imaginari de Londres durant un període de 20 anys, tant el que els passa entre bastidors com les seves actuacions davant del públic. La història, que s'inspira en els paràmetres marcats per Shakespeare, inclou ingredients com salts en el temps, moments transcendentals i la ironia o la sàtira. "Normalment els musicals tenen històries més banals, però en aquest cas no és així, sobretot és una obra molt vital", opina Comín, que compta amb Xavier Mestres a càrrec de la direcció musical.

"Alguns espectacles inclouen un número de claqué on ensenyen els ballarins a executar els passos, però aquest és el primer musical de tap dance com a disciplina bàsica", remarca la coreògrafa de Grease o Fama. En aquest nou espectacle, l'elenc està format per la seva pròpia companyia de claqué, encapçalada per les mestres de tap dance Sharon Lavi i Júlia Ortínez, que també han participat com a coreògrafes. Segons Lavi: "El repte del claquetista és ser un bon músic i un bon ballarí, no n'hi ha prou amb ser un bon percussionista de peus o un bon showman, sinó que ha de ser totes dues coses i això és una cosa que costa molt quan busques formar-te en aquesta disciplina tan concreta". A més, alguns números inclouen objectes –com cordes de saltar– que aporten un altre element de percussió al claquetista.

La Companyia de Claqué Coco Comín la formen 11 ballarins, 6 músics en directe i 4 actors i cantants. "Cal tenir en compte que a Catalunya hi ha els millors claquetistes d'Europa", afirma Comín. "Vivim en un país amb molta creativitat, tenim una gran quantitat d'alumnes especialitzats en claqué però no hi havia cap lloc per treballar o actuar, tot això es perdia i sentia que havia de recollir-ho d'alguna manera".

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_