#WomenNotObjects, la campanya contra la cosificació de la dona
La publicista Madonna Badger protesta contra l’ús del cos de les dones com a reclam publicitari
"M'encanta fer una mamada a un entrepà". "M'encanta sacrificar la meva dignitat per fer un glop". Així sonarien alguns anuncis plucitaris si les possesim veu de dona. Utilitzar el cos de la dona com a reclam publicitari, com ara elspits, el cul o altres parts, menys sexualitzades, dotant-les d'un doble sentit, és un dels recursos més utlitzats en publicitat per augmentar les vendes. Tot s'hi val en el món de la publicitat per arribar a la gran massa.
Amb aquestes frases la publicista nord-americana Madonna Badger ha començat una campanya a les xarxes socials contra la reïficació de la dona en la publicitat. #WomenNotObjects és el nom escollit per aquesta publicista per reivindicar la dignitat de la dona i ridiculitzar els missatges que diàriament s'envien des dels mitjans de comunicació als possibles compradors.
La idea de començar amb aquesta campanya va començar després que Badger fes una senzilla cerca a Google: "Reïficació de la dona". Els resultats van ser alarmants. Centenars de marques reconegudes mostraven, sense cap mena de pudor, cossos mig despullats de dones, encara que el producte que volguessin vendre no hi tingués res a veure.
Aquesta campanya no demana aconseguir grans canvis en el món de la publicitat, sinó que només busca eliminar el tracte vexatori de les dones pel dany que causa i l'estigma que produeix en mostrar una imatge hipersexualitzada i irreal de la dona. "Hem d'ensenyar a les nenes que no importa quant pesin o com siguin [físicament], sinó que el que importa és el que són, que tenen alguna cosa a dir, i per descomptat que poden fer-ho", conclouen des de la plataforma Women Not Objects.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
El polvo dentro de los hogares en México es más tóxico que el del exterior y contiene metales pesados
Las autoridades estadounidenses retienen a una diputada de Morena con 800.000 pesos en efectivo
La Operación Frontera Norte detiene a 10.000 personas en menos de un año
Estados Unidos rebaja el rol de las FARC en su nueva imputación contra Maduro por narcotráfico
Lo más visto
- Lotería del Niño de 2026 | El primer premio es para el 06703
- Estados Unidos amenaza con tomar Groenlandia por la fuerza
- Últimas noticias de Venezuela tras la detención de Maduro, en directo | Trump asegura que Venezuela le entregará hasta 50 millones de barriles de petróleo
- El abogado que logró la liberación de Julian Assange por el caso Wikileaks representará a Maduro en el juicio por narcoterrorismo en Nueva York
- Xi Jinping se pronuncia de forma velada sobre Venezuela: “Las prácticas de intimidación hegemónica afectan gravemente al orden internacional”





























































