Junts pel Sí insta la CUP a seguir negociant
La CUP demana una nova reunió amb la coalició i insisteix a proposar un altre candidat
Junts pel Sí encara té esperances d'aconseguir un acord amb la CUP, tot i que no tocarà ni una coma de la seva última oferta per aconseguir-ho. Els dirigents de la coalició de CDC i Esquerra s'han reunit aquest matí per valorar l'últim no de la CUP per investir Artur Mas. El que va ser cap de llista per Junts pel Sí, Raül Romeva, creu que la divisió a la CUP (la meitat de la formació era favorable a investir Mas) afavoreix un pacte d'última hora: "Que hi hagi una part de la CUP que vagi en aquest sentit ens fa veure que es pot arribar a una entesa". El portaveu de Junts pel Sí considera que la CUP només va votar la figura de Mas i no va discutir el pla de xoc adjunt a la proposta: "Nosaltres els vam demanar que valoressin una oferta i no ho han fet".
Romeva ha trobat una síntesi entre el que demana CDC –no cedir més davant la CUP– i el que reclama Esquerra: seguir negociant. El que no està en discussió és la candidatura de l'actual president en funcions: "El nostre paquet de mesures inclou el qui [qui ha de ser president]. Trobarem el desllorigador global". Els negociadors de Junts pel Sí asseguren que ja han plantejat als de la CUP la possibilitat de reprendre les negociacions, però no han volgut revelar quina ha estat la resposta. Esperen un posicionament públic dels anticapitalistes.
Per la seva banda, la CUP ha enviat aquest dimarts una carta a JxSí, CDC, ERC i les entitats sobiranistes en què planteja una reunió i considera que encara hi ha temps perquè JxSí possibiliti una investidura de president de la Generalitat si planteja un candidat alternatiu a Artur Mas i un pla de xoc social "molt més ambiciós". Segons la formació anticapitalista, cal un candidat que "reflecteixi el gir de Catalunya cap a l'esquerra".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Petro señala que el ELN fue blanco de un ataque de Trump en Venezuela: “Tememos que mezclan allí la pasta de coca para hacerla cocaína”
Veracruz dicta prisión domiciliaria de un año contra el periodista detenido inicialmente por terrorismo
Un petrolero perseguido por Estados Unidos en el Caribe pintó una bandera rusa en un intento de escape
La Ley Silla en Ciudad de México y Estado de México: un derecho que avanza de forma desigual
Lo más visto
- La Audiencia Nacional avala la decisión de Robles de retirar el nombre de Franco a una bandera de la Legión
- La auditoría de los pagos del PSOE descarta la financiación irregular, pero cuestiona gastos reembolsados a Ábalos
- Villamanín se instala en el limbo tras la crisis de la lotería y a la espera de acordar qué hacer con el Gordo: de momento, no hay denuncias
- Los ‘tickets’ que Ábalos pasó al PSOE: una comida para nueve en Navidad, “un menú” de 332 euros y cenas en distintos sitios a la misma hora
- El mundo no empeora, mejora: 44 buenas noticias para empezar 2026 con optimismo





























































