‘El Periódico’ demana disculpes a Inma Cuesta pel retoc fotogràfic
El rotatiu afirma que a la redacció del 'Dominical' no hi van arribar les fotografies originals
El director d'El Periódico de Catalunya, Enric Hernández, ha demanat disculpes a l'actriu Inma Cuesta per l'excés de retoc que mostraven les seves fotos publicades al suplement dominical del diari. Inma Cuesta va denunciar dissabte a través del seu compte d'Instagram els retocs de Photoshop: "Veure't i no reconèixer-te", va resumir. Els retocs van desencadenar una gran polèmica.
Segons comunicava El Periódico al seu web, "a la redacció d'El Dominical no hi van arribar les fotos originals, sinó les modificades". El diari afegeix que el fotògraf, Vicente Merino, i el responsable de l'estilisme, Daniel González, han explicat que les fotos d'Inma Cuesta es van retocar seguint les "consignes" i "suggeriments" de l'agència.
ACLARACIÓN (1)
— Enric Hernàndez (@Enric_Hernandez) October 11, 2015
Las fotos de @InmaCuestaweb se retocaron por petición expresa de la agencia al fotógrafo freelance.http://t.co/G75U5eMqvC
ACLARACIÓN(2)
— Enric Hernàndez (@Enric_Hernandez) October 11, 2015
EL PERIÓDICO no vio las fotos originales, sólo las retocadas. Aun así, pedimos disculpas a Inma Cuestahttp://t.co/G75U5eMqvC
ACLARACIÓN (Y 3)
— Enric Hernàndez (@Enric_Hernandez) October 11, 2015
EL PERIÓDICO pedirá por escrito las peticiones de retocar fotos y lo consignará al publicarlas. http://t.co/G75U5eMqvC
El Periódico també recorda que "l'ús del programa fotogràfic Photoshop en revistes i anuncis està àmpliament estès, especialment al món de la moda". "Actualment, Inma Cuesta és imatge de la BB Cream de Garnier en una foto que dista molt de ser natural", continua dient.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.