Nadal amb teatre isabelí
Quatre sales s’uneixen en un cicle amb una obra de Marlowe i tres de Shakespeare
Com el torró, el teatre isabelí arriba per Nadal. No diré jo que aquest teatre, en puritat el teatre renaixentista anglès, amb les seves violències i cabals de sang, històries truculentes i autors de daga fàcil (Marlowe va morir apunyalat a l’ull dret i Ben Jonson va matar un actor en un duel), sigui el que més casa amb l’esperit nadalenc (o potser sí, vist com augmenten any rere any els detractors del Nadal). Però el cas és que el destí ha volgut que al llarg de les festes coincideixin a la cartellera barcelonina una sèrie de produccions representatives de la creació teatral que es va cuinar a l’engròs durant el regnat d’Isabel I d’Anglaterra. He escrit destí, però també la voluntat ha jugat un paper en aquest Nadal isabelí a Barcelona: quatre sales de petit format de la ciutat, Atrium, Círcol Maldà, Tantarantana i Teatre Akadèmia, que presenten sengles produccions isabelines, tres de Shakespeare i una de Christopher Marlowe (els dos grans representants), han unit els seus esforços per aglutinar els seus espectacles.
4 MIRADES / SHAKESPEARE & MARLOWE
Atrium, Círcol Maldà, Tantarantana i Akadèmia.
Del 3 de desembre al 18 de gener
Des de principis de desembre fins a finals de gener, les sales ofereixen al públic un abonament per gaudir a preus assequibles (10 euros l’entrada a partir del segon espectacle, cosa que significa que per menys de 50 euros —depenent de la quantitat exacta de les tarifes de cada teatre i els descomptes- pots veure les quatre obres).
Trenca el foc dimecres Hamlet a l’Atrium, amb direcció i adaptació de Marc Chornet i Raimon Molins, i aquest últim en el rôle titre. El dia 10 començarà les seves representacions en al Círcol Maldà Nit de reis, d’Els Pirates Teatre, estrenada al recent Festival Shakespeare, i a partir del 17 es podrà veure al Tantarantana Eduard II, de Marlowe —obra que van protagonitzar en el seu dia al Teatre Lliure Josep Maria Flotats i Lluís Homar, com el rei i el seu favorit Gaveston (“vull el meu Gaveston!”)—, en traducció de Marc Rosich, a càrrec de la companyia Parking Shakespeare sota direcció de Roberto Romei. La quarta obra és un tercer Shakespeare, Com us plagui (Al vostre gust), que es representa al Teatre Akadèmia a partir del dia 18. La posada en escena és de l’anglès Dugald Bruce-Lockhart, de la companyia Propeller, que torna com a director a l’Akadèmia després de l’èxit de la temporada passada amb Romeu i Julieta. Bruce-Lockhart ha muntat Com us plagui com una barreja de thriller, road trip i comèdia romàntica. I recordem finalment que al Teatre Nacional (TNC) hi ha altre Shakespare, El sommi d’una nit d’estiu, de Joan Ollé.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.