Els dos religiosos espanyols morts pel virus d’Ebola
Miguel Pajares es va contagiar del virus mentre treballava en un hospital de Monròvia Manuel García Viejo era el director mèdic a la localitat de Lunsar

Fins ara dos religiosos espanyols han mort per l'ebola. Es tracta del sacerdot espanyol Manuel García Viejo, que va morir el 26 de setembre a les 17.55 hores a l'hospital Carlos III de Madrid, on va estar ingressat després de ser repatriat des de Sierra Leone la matinada del 22 de setembre. Aquest missioner es va infectar del virus després de treballar com a director mèdic en un hospital de la localitat de Lunsar. García Viejo pertanyia a més a l'orde de Sant Joan de Déu.
De la mateixa orde era el sacerdot Miguel Pajares, de 75 anys, que va ser el primer pacient d'ebola repatriat a Europa, i que va morir el 12 d'agost, cinc dies després d'arribar a Madrid. I Pajares va ser la primera persona morta a Europa per ebola després del brot que va començar al març. Després de la seva defunció les autoritats sanitàries no li van fer l'autòpsia perquè els protocols de bioseguretat ho prohibeixen.
Per la seva banda, García Viejo, de 69 anys, era metge especialista en medicina interna i diplomat en Medicina Tropical, i pertanyia a l'orde de Sant Joan de Déu des de fa 52 anys. Durant els últims 30 havia treballat a l'Àfrica. En feia 12 que era director mèdic de l'hospital que té l'orde a Lunsar. El centre havia estat en quarentena a causa de l'epidèmia d'ebola que afecta l'Àfrica Occidental.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Segundo caso de empleo a cambio de sexo en una Diputación gallega: del amparo total a Baltar a la dimisión de Tomé
El proyecto de una fábrica de componentes de baterías en Sallent con 285 millones de inversión decae tras una decisión de Trump
Salvador Illa asegura que “hoy nada permite concluir” que la peste porcina proceda de un laboratorio
‘Los ilusionistas’, de Marcos Giralt Torrente, se alza con el premio Francisco Umbral
Lo más visto
- Elon Musk, más cerca de ser el primer hombre en alcanzar una fortuna de un billón de dólares
- El Gobierno de Mazón pagó 107 millones de euros más a Ribera Salud al aumentar su aportación por ciudadano
- La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
- El Supremo ordena al ex fiscal general el pago de la multa y la indemnización a la pareja de Ayuso que le impuso al condenarle
- Víctor Manuel, músico: “El capital tiene que rectificar, nunca pensé que fueran a ser tan voraces”




























































