_
_
_
_
_
DISIMULEN | Luces
Columna
Artículos estrictamente de opinión que responden al estilo propio del autor. Estos textos de opinión han de basarse en datos verificados y ser respetuosos con las personas aunque se critiquen sus actos. Todas las columnas de opinión de personas ajenas a la Redacción de EL PAÍS llevarán, tras la última línea, un pie de autor —por conocido que éste sea— donde se indique el cargo, título, militancia política (en su caso) u ocupación principal, o la que esté o estuvo relacionada con el tema abordado

As cancións dos homes perdidos

No epílogo de Underworld (1997), a monumental novela de Don DeLillo, Brian Glassic e Nick Shay viaxan a Casaquistán. Van visitar unha planta na que se destrúe lixo radioactivo con explosións nucleares. Mesmo caldo, sete tazas. Antes de saír cara ao aeroporto e enfiar a última parte do traxecto paran nun pub, talvez moscovita. Football Hooligan, chámase, e hai un tipo cuspidiño a Lenin sentado a carón da súa mesa. Brian, o vello Brian, escoita con atención a música do local. "É algo que chaman rock de culto, ruidoso, si", pensa Nick, "pero na súa maior parte perforador e repetitivo, nunha lonxitude de onda xélida". O capítulo titúlase Das Kapital.

O'Leo, Marcos Paino e Daniel Salgado tamén se fan chamar Das Kapital, e o seu disco de debut circula pola rede co alcume de Ruído negro. Segunda ligazón ao escritor neoiorquino, por certo, autor tamén de White Noise (1985). Neste caso, o que hai detrás da portada non é rock, pero si perforador, xélido e deliberadamente ruidoso. É violento e será de culto. De momento, á espera do vinilo, pódese descargar de balde en aregueifanetlabel.blogspot.com. Amodo, por favor: "Contra o pop consensual, ofrece un discurso en chamas, ferido".

Disco Las Palmeras! é unha banda de guitarras cunha corda de baixo
'Synth punk' distópico é o que ofrecen os coruñeses Mano de Obra

Arredor de Narcisismo, versión irrecoñecíbel de Radio Océano con versos de Lois Pereiro, foco do proxecto, espállase un álbum atravesado de espectros. Dende o primeiro, Anjo do desespero, con textos de Heiner Müller, até o último corte, o desacougante Black Noise, coa trompeta de Manu Paino a dialogar co Bella ciao e a voz de Bobby Seale, fundador do Black Panther Party. Ruínas. Como algunhas melodías na primeira época de Can. Como os vellos salóns de baile que invoca o británico James Kirby (The Caretaker) en An Empty Bliss Beyond This World, sen dúbida un dos discos do ano.

Das Kapital trae a xenealoxía da casa. Encoméndase a Programme, Stereolab, Einstürzende Neubauten, Atari Teenage Riot, Nine Inch Nails e Os Resentidos, pero remite tamén a outro proxecto de Marcos Paino, agora disolto: GalegoZ, resposta galegófona aos Gorillaz de Damon Albarn. En Ruído negro, Paino pon os sintetizadores, Salgado escribe e fedella no Kaossilator e O'Leo canta e berra e rosma e creba os heterónimos que se lle coñecían. "Todo está roto", anuncia en Nos días do medo, talvez o mellor xunto ao Manifesto dos enfermos. E tanto: "Na total indixencia da vida".

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
Suscríbete

O debut de Das Kapital emparenta de xeito pouco evidente con dous dos traballos máis madrugadores e notábeis deste ano en Galicia, e que convén rescatar: Nihil Obstat, dos lugueses Disco Las Palmeras!, e Imperio Cobra, do trío coruñés Mano de Obra. Ambos publicáronse en xaneiro, o primeiro no selo Matapadre, onde tamén militan Colectivo Oruga co seu Too Many Knobs, e o segundo difundido a través de www.bandcamp.com.

Máis ca unha banda sen baixo, Disco Las Palmeras! é unha banda de guitarras cunha corda de baixo. Un monte de guitarras, de feito, cunha barricada de pedais e amplificadores. Rock narrativo con algún fío de Igloo (A los indecisos), o grupo que abandonaron Diego Castro, Selín Pallares e David Lorenzo tras Una luz de estío glacial (2006), e declarada querencia por todo o espectro ruidista. Coquetean coa cegadora luz atómica de My Bloody Valentine (Estados emocionales (y vaticanos)), a violencia de Triángulo de Amor Bizarro (La saga umbilical), Los Planetas máis frondosos (Testigos de dios) ou mesmo a lírica de Sr Chinarro (Me la jugasteis en China). E tiran a dar: "Antes muerto que esquirol, antes muerto que sin cena".

Na beira contraria, Mano de Obra. Non hai guitarra. Manda o baixo de Coco Lens, que tamén pon a voz e a imaxinería retrofuturista, industrial e barroquizante canda Alberto Vázquez (teclados) e Víctor García (batería). Synth punk distópico e indisimuladamente revivalista, se existise tal cousa, cun ollo en Joy Division e outro en Aviador Dro ou, por que non, os galegos Radio Océano. De momento, seis temas, entre eles o feliz Ciudadano: "Obedece o amanece sin mirar atrás / saca fuerzas de flaqueza y a empujar / hoy las armas brillarán en la rebelión de la ciudad / las fuerzas vivas al Imperio aplastarán".

Voces femininas e dous señores raros

Clem Snide, proxecto do norteamericano Eef Barzelay, abre esta noite na Coruña (Mardi Gras) e mañá en Ourense (Café & Pop Torgal) unha quincena de música ao vivo imposíbel de atender en Galicia. A carón de Will Oldham, inescusábel o vindeiro sábado en ExpoCoruña na presentación de Wolfroy Goes to Town, o seu último traballo como Bonnie Prince Billy, ofrécense nestas dúas semanas moreas de propostas. A marcar con vermello: o desembarco nipón na Cidade da Cultura de Santuago o día 25, con Doravideo e Kokusyuoku Sumire no ciclo Ruído de fondo, e a visita de Eilen Jewell e o seu celebrado Queen of Minor Key á SalaSon de Cangas o 21.

Laura Gibson, que vén de gravar La Grande con axuda de músicos de Calexico e The Dodos, presentará a cuarta edición de Voces Femininas con dous concertos, un en Vigo (La Iguana) e outro en Ourense (Torgal) os días 21 e 22. Os madrileños Lüger estarán esta noite en Vigo (Mondo Club) xunto a Telephones Rouges e maña repetirán na Coruña (Playa Club) acompañados tamén por Disco Las Palmeras!, mentres Maxine Brown pasa por Capitol (Santiago). O 27, o Salón Teatro da capital recibirá a Adam Cohen. O fillo de Leonard Cohen e Suzanne Elrod anda a pasear o seu terceiro álbum en solitario, Like a Man.

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte
_

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_